۷ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۸

تریلر و پوستر جدید منتشر شد؛

گرامیداشت ۱۰ سالگی «ضربه شلاق» در سینماها/ شزل آینده سینماست

گرامیداشت ۱۰ سالگی «ضربه شلاق» در سینماها/ شزل آینده سینماست

برای گرامیداشت دهمین سال اکران فیلم «ضربه شلاق» این فیلم در نسخه‌ای ترمیم شده راهی سینماها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، به مناسبت بزرگداشت ۱۰ سالگی «ضربه شلاق» به کارگردانی دیمین شزل، سونی پیکچرز سازنده این فیلم یک نسخه جدید ترمیم شده ۴K از این فیلم را ۲۰ سپتامبر در سینماها اکران خواهد کرد. تریلر و پوستری جدید هم همزمان با نمایش فیلم منتشر شده است.

«ضربه شلاق» درامی که با تمرکز بر نوازندگی موسیقی جاز ساخته شد و فیلمی هیجان‌انگیز بود، با اقبال زیادی مواجه شد. در این فیلم جی کی سیمونز نقش معلمی بدخلق را ایفا کرد که شاگردش با بازی مایلز تلر را تا مرزهای سختی کشاند و یادآور شخصیت هارتمن از «غلاف تمام فلزی» کوبریک در قامت استاد گروه جاز بود.

تدوین، آهنگسازی و اجرا در «ضربه شلاق» تجربه‌ای درونی خلق کرد و هر یک از این عوامل در هر سکانس به اوج جدیدی می‌رسید که هم زمان نگران کننده، برانگیزاننده، گیج کننده و از نظر احساسی رهایی بخش بود. در این فیلم مایلز تلر با ارایه یک تک نوازی دراماتیک با دستانی که از شدت ضربه خون آلود شده اند در دل تماشاگر نفوذ می‌کند.

اوایل امسال در یک نظرسنجی از بیش از ۵۰۰ منتقد، فیلمساز و اعضای صنعت سینما «ضربه شلاق» به عنوان بهترین فیلمی که تا به حال در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شده، انتخاب شد و رقبای سرسختی از جمله تارانتینو، نولان، سودربرگ، کوئن و کوارون را شکست داد.

این فیلم از زمان نمایش در ساندنس طرفداران وفاداری به دست آورده و بسیاری آن را یکی از بهترین فیلم های دهه ۲۰۱۰ می‌دانند و یکی از فیلم هایی است که بالاترین امتیاز در سایت IMDb و Letterboxd را دارد. با رسیدن به ۱۰ سالگی می توان این فیلم را در رده یک «کلاسیک مدرن» جا داد. پس از آن شزل با «لالا لند» در سال ۲۰۱۶ نظر منتقدان بیشتری را به سمت خود جلب کرد.

«ضربه شلاق» که با بودجه‌ای ۳ میلیون دلاری ساخته شد، در نهایت ۲ جایزه اسکار برد که یکی برای بازی سیمونز در نقش مکمل بود. این فیلم فروش قابل توجه ۵۰ میلیون دلاری در سراسر جهان را هم کسب کرد و موجب شد ویلیام فریدکین فقید بگوید: من آینده سینمای آمریکا را دیده‌ام و نام او دیمین شزل است.

کد خبر 6209267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha