۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹

معاون کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی خبر داد.

اهدای ۳۰ میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی

اهدای ۳۰ میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی

بیرجند- معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماه گذشته ۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه های استان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ کاظم وفایی صبح چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای پویش‌های «نذر کتاب»، «هر کتاب یک وقف» و «هر شهروند یک واقف» در سراسر کتابخانه های عمومی استان ۲۰ هزار جلد کتاب دریافت شد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۵ هزار جلد به کتابخانه های شهری و ۵ هزار جلد به کتابخانه روستایی اهدا شده است.

وی افزود: مردم با مشارکت در این طرح‌ها به گردش اطلاعات و کتاب در بین جامعه و همچنین غنی‌تر شدن منابع کتابخانه های استان کمک شایانی می‌کنند.

وفایی گفت: این کتاب‌ها بیشتر در سه بخش کمک درسی، کودک و عمومی بوده است.

وی افزود: مردم شریف شهرستان‌های بیرجند با پنج هزار و ۷۸۰، درمیان دو هزار ۱۷۸ و فردوس سه هزار و ۲۰۸ جلد کتاب در صدر اهدا کنندگان کتاب در سال جدید بودند و این نشان از توجه ویژه مردم این سه شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به وجود ۸۵ کتابخانه و عضویت ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه ها از مردم خواست، کتاب‌های که خواندند و می‌خواهند دیگران هم بخوانند را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند تا گردش اطلاعات در میان جامعه جاری باشد.

وفایی یادآور شد: ما در کتابخانه های عمومی استان فرایندی را پیاده سازی کردیم تا تمام کتاب‌های اهدایی در استان چرخش داشته باشد.

وی گفت: اگر کتابی به یک کتابخانه اهدا شود که در آنجا موجود باشد، به مرکز مبادله منتقل می‌شود تا به کتابخانه ای برود که آن کتاب را ندارد و با این کار پوشش سراسری برای دسترسی به کتاب‌ها ایجاد کرده‌ایم.

کد خبر 6209391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha