۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

انتقال ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی در صنعت انتقال نفت

انتقال ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی در صنعت انتقال نفت

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از انتقال ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی اعم از نفت خام، انواع فرآورده نفتی و میعانات گازی به مبادی مصرف در ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، ارسلان رحیمی با اشاره به رکورد زنی‌های متوالی در صنعت انتقال نفت طی سالیان گذشته در خصوص میزان انتقال مواد نفتی در کشور تصریح کرد: در چهارماهه ابتدایی سال جاری مجموعاً ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی اعم از نفت خام، انواع فرآورده نفتی و میعانات گازی به مبادی مصرف انتقال داده شده که به این ترتیب از تردد یک میلیون و ۸۷۰ هزار تانکر به ظرفیت ۲۵ هزار لیتری جمعاً معادل ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون کیلومتر پیمایش جاده‌ای در سطح جاده‌های کشور ممانعت شده است.

به گفته رحیمی، از اردیبهشت تا تیرماه سال جاری میزان ۲۲ میلیارد لیتر فرآورده نفتی و ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر نفت خام به مبادی مصرف انتقال داده شده است.

وی با اشاره به عملکرد پایدار و قابل اطمینان شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی تصریح کرد: در پی انتقال پایدار و ایمن مواد نفتی در شبکه خطوط لوله نفت در چهار ماه نخست امسال صرفه‌جویی بیش از ۶۳۵ میلیون لیتر نفت گاز را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار رقم خورده است.

رحیمی با بیان اینکه در چهارماهه ابتدایی سال ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی به اقصی نقاط کشور انتقال داده شده است، افزود: این در حالی است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، میزان حجم انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در شبکه خطوط لوله ۳ درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با تاکید بر اهمیت سوخت رسانی به نیروگاه‌ها اظهار کرد: همچنین در مدت زمان یاد شده یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های متصل به شبکه خطوط ارسال شده است که در مقایسه با بازه زمانی گذشته این میزان ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با اشاره به روند افزایشی مواد نفتی در سطح کشور از شبکه خطوط لوله، افزود: با توجه به آمار حمل مواد نفتی توسط این شرکت در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ به ترتیب حدود ۱۳۲ و ۱۳۷ میلیارد لیتر برآورد می‌شود، حجم انتقال مواد نفتی در سال گذشته ۳.۷ درصد افزایش داشته است. این آمار از دیدگاه تن کیلومتری شبکه خطوط لوله انتقال مواد نفتی در دو سال مذکور به ترتیب برابر با ۶۳.۱ و ۶۵.۵ میلیارد تن کیلومتر بوده است که این مقادیر نیز بیانگر رشد ۳.۸ درصدی انتقال مواد نفتی از طریق خطوط لوله است.

رحیمی در خصوص اهمیت بهینه سازی در مصرف انرژی در صنعت انتقال نفت نیز گفت: با توجه به افزایش حمل مواد نفتی در سال گذشته و بررسی شاخص عملکرد انرژی شرکت در این سال در مقایسه با متوسط عملکرد دهه نود (۱۳۹۹-۱۳۹۰) عملکرد انرژی شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به این دوره در حدود معادل ۱۷۰ هزار بشکه نفت خام بهبود داشته است.

کد خبر 6209468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha