۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳

برای نخستین بار؛

عمل جراحی «کیاری استئوتومی» در کردستان انجام شد

عمل جراحی «کیاری استئوتومی» در کردستان انجام شد

سنندج-عمل جراحی «کیاری استئوتومی» برای نخستین بار در کردستان در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصص ارتوپد و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جراحی موفقیت آمیز عمل کیاری استئوتومی «کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن سر این استخوان در حفره لگنی» برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد.

پیام وکیلی متخصص ارتوپد و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در چند روز اخیر بیمار خانم ۹ ساله با سابقه فلج مغزی از بدو تولد و در رفتگی مادر زادی به این بیمارستان مراجعه کرده بود.

وی افزود: بعد از شش ما فیزیوتراپی، سمت چپ بدن برای این جراحی سنگین آماده شد و طی بررسی‌های به عمل آمده بیمار تحت جراحی بسیار حساس کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن این استخوان در حفره لگنی یا کیاری استئوتومی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این عمل جزو پیچیده‌ترین جراحی‌ها در دنیاست، افزود: به دلیل بالا بودن سن بیمار این عمل از جراحی‌های سخت و پیچیده در دنیا به شمار می‌رفت که خوشبختانه با تلاش همکاران حاذق و مجرب دانشگاه علوم پزشکی کردستان توانستیم، امیدی دوباره برای این هم استانی عزیزمان فراهم کنیم.

وکیلی با ابزار خرسندی از عمل انجام شده گفت: این عمل جراحی در کمال دقت و سلامت بدون هیچ آسیب عصبی و شریانی انجام شد و بیمار در حال عمومی خوب قرار دارد.

عمل جراحی کیاری استئوتومی این دختر ۹ ساله برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج و چهارمین بار در دنیا انجام شده است که از افتخارات حوزه سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی کردستان به شمار می‌رود.

کد خبر 6209485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha