۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱

بیست و پنجمین کنگره رویان آغاز به کار کرد؛

سخنرانی ۳۳ محقق خارجی و ۴۰ محقق ایرانی در کنگره رویان

سخنرانی ۳۳ محقق خارجی و ۴۰ محقق ایرانی در کنگره رویان

رییس پژوهشگاه رویان گفت:با تلاش محققان بیست و پنجمین کنگره رویان و اعطای ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی آغاز شده که در این برنامه ۳۳سخنران خارجی و ۴۰محقق ایرانی و در مجموع ۴۲مقاله ارائه می‌شود.

رییس پژوهشگاه رویان گفت: امروز به همت محققان این مجموعه بیست و پنجمین کنگره رویان و اعطای ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی آغاز شده و در این برنامه ۳۳ سخنران خارجی و ۴۰ محقق ایرانی و در مجموع ۴۲۰ مقاله ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اهدای جوایز بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی رویان و ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم، دکتر مهدی اسلام‌پناه رییس سازمان استاندارد، دکتر حسن مسلمی نایینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر شقایق حق‌جو رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری، دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان، دکتر سید محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر احمد وثوق معاون خدمات تخصصی رویان و همچنین جمع کثیری از پژوهشگران داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دکتر عبدالحسین شاهوردی در این مراسم گفت: دکتر کاظمی در زمان حیات باعث خیر و برکت برای پیشبرد کارها بود و امروز نام و یاد او مایه خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه دکتر کاظمی مصداق «تعز و من تشا» است، ادامه داد: به خاطر کارهای خیرخواهانه‌ای که او انجام داده خداوند به نام او برکت اعطا کرده است. او کار خود را از یک کلینیک کوچک شروع کرد و به تدریج ادامه داد.

رییس پژوهشگاه رویان اظهار کرد: خدا را شاکریم که نام‌دار شدن جوانان کشور و حرکت در مرز دانش محقق شده است و این اقدامات توانسته‌ نام کاظمی آشتیانی و کشور عزیزمان را در محافل علمی مطرح کند.

شاهوردی با اشاره به کسب افتخارات پژوهشگاه رویان گفت: کسب جایزه علم و فناوری از آیسسکو، جایزه گینه استوایی، جایزه مصطفی توسط پژوهشگران رویان، انتخاب رویان به عنوان نهمین کشور در بین ۱۰ کشور برتر درمان ناباروری، حضور ۵ پژوهشگر پژوهشگاه بین پژوهشگران پر استناد از جمله افتخارات رویان است.

وی اظهار کرد: امروز به همت محققان این مجموعه بیست و پنجمین کنگره رویان و اعطای ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی آغاز شده و در این برنامه ۳۳ سخنران خارجی و ۴۰ محقق ایرانی و در مجموع ۴۲۰ مقاله ارائه می‌شود.

وی درباره جایزه دکتر کاظمی گفت: این جایزه تاکنون به ۵ محقق از آمریکا، آلمان، هلند، ایتالیا اعطا شده است‌. بعد از ۵ دوره امسال جایزه دکتر کاظمی ساختار یافته‌تر شد و با اساسنامه این جایزه تدوین و ابلاغ شد.

شاهوردی درباره فرایند انتخاب برگزیده جایزه کاظمی توضیح داد: در این فرآیند بر اساس پروتکل ۳۷ نامزد معرفی شدند که از بین آن ۹ نفر واجد شرایط شناخته و به شورای سیاستگذاری جایزه معرفی شدند . در ۱۷ خرداد برنده نهایی مشخص شد و امروز جایزه دکتر کاظمی به این محقق برجسته اعطا می‌شود.

هدف جهاد دانشگاهی تبدیل شدن به زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی است

دکتر حسن مسلمی نایینی نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی از آغاز تاسیس خود تاکنون توجه ویژه ای به تولید دانش کاربردی در حوزه‌های صنعت، پزشکی و ارتقا فناوری و خدمات در حوزه‌های تشخیص و درمان داشته است تا همه از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه از تاسیس خود در حوزه های علوم مختلف نظیر پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم مهندسی و پتروشیمی و علوم کشاورزی و هنر تمرکز داشته است، توضیح داد: فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و زیست‌شناسی در شاخه تولید مثل و زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و زیست‌فناوری، گیاهان دارویی و... بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هدف جهاد دانشگاهی تبدیل شدن به زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی و امیدآفرینی بین پژوهشگران جوان کشور است، خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های تاثیرگذاری داشته است که از جمله آن‌ها طراحی و ساخت آنتن بی تی اس ۱۶ باند ۵ جی، شناسایی مصادیق تعارض منافع، تولید فناوری ۴ نوع بذر هیبریدی، تامین قطعات فلزی با دانش فنی بالا، ایجاد پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و... است.

وی در مورد فعالیت‌های پژوهشگاه رویان گفت: پژوهشگاه رویان از نمونه مراکز موفقی است که به دلیل دستاوردهای علمی خود توانسته در جایگاه بین الملی قرار گیرد. یکی از دلایل موفقیت پژوهشگاه رویان علاوه بر داشتن محققان برجسته، برقراری تعاملات بین المللی از طرق مختلف نظیر برگزاری کنگره های بین المللی است.

مسلمی نایینی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دکتر کاظمی آشتیانی، ادامه داد: بعد از درگذشت است دانشمند فقید در سال ۸۴ به منظور تکریم تلاش‌ها و زنده نگه داشتنن یاد وی در میان دانشمندان ملی و بین‌الملی، به پیشنهاد رهبر انقلاب این جایزه شکل گرفت. جایزه کاظمی با همکاری پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطا می‌شود و از سال ۲۰۱۰ تا کنون به پنج محقق اهدا شده است که امسال شاهد اعصا ششمین دوره آن هستیم.

کد خبر 6209510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha