۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹

به مناسبت هفته دولت صورت می گیرد؛

بهره برداری از۳۰ پروژه در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان

بهره برداری از۳۰ پروژه در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان

اهواز - همزمان با هفته دولت۳۰ پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان در راستای تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای استان، در آبفا خوزستان به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر علیدادی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها را از محل اعتبارات ملی و استانی خواند و گفت: با بهره برداری از پروژه‌های مذکور، ۵۴۹ هزار و ۴۵۴ نفر از خدمات ارائه شده در این ارتباط بهره مند خواهند شد.

وی افزود: بهره برداری از ۲۴ پروژه آبرسانی و ۶ پروژه فاضلاب از جمله مواردی هستند که در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره آبفای خوزستان عنوان کرد: پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید و حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهرها و روستاها است.

وی تاکید کرد: در بخش آبرسانی شهری ۱۲ پروژه در ۷ شهرستان با اعتبار یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۱۲پ روژه در ۴۹ روستا با ارزش ریالی یک هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

علیدادی پروژه‌های هفته دولت بخش آبرسانی شهری این شرکت را مربوط به شهرهای باغملک، دزفول، اهواز، شوشتر، امیدیه، جایزان، سوسنگرد، حسینیه، چم گلک و اندیمشک عنوان کرد.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های عمرانی ساکنین ۴۹ روستا از خدمات ارائه شده در این ارتباط منتفع خواهند شد و پروژه‌ها مربوط به روستاهای شوش، ایذه، شوشتر، بهبهان، امیدیه، هویزه و صیدون هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان افزود: در اجرای ۲۴ پروژه عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، یک باب احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب و حفر و تجهیز ۵ چاه در ۷ شهرستان و اجرای ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، احداث ۶ باب مخزن ذخیره آب،، حفر چاه و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال ۱۱ مورد، احداث و تکمیل یک مورد ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب در ۴۹ روستا به بهره برداری می رسند.

علیدادی اظهار کرد: در بخش فاضلاب ۶ پروژه در ۵ شهر با اعتبار ۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شوشتر وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

وی ادامه داد: در اجرای ۶ پروژه عمرانی در بخش فاضلاب شهری خوزستان، اجرای ۸۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب، تکمیل و راه اندازی ۱ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۱ باب تصفیه خانه فاضلاب و نصب یکهزار و ۷۶۰ فقره انشعاب فاضلاب در ۵ شهر استان به بهره برداری می رسند.

گفتنی است، شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در زمان حاضر به ۸۹ شهر، ۳۰ شهرستان و بیش از ۵ هزار روستا خدمات ارائه می‌کند.

کد خبر 6209563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha