۲۴ دی ۱۳۸۶، ۱۱:۱۶

اصلان پور در گفتگو با مهر:

عیب‌جویی از جشنواره بانوی فرهنگ ناراحت‌کننده است

عیب‌جویی از جشنواره بانوی فرهنگ ناراحت‌کننده است

مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان گفت: انتخاب سیمین دخت وحیدی به عنوان بانوی پیشکسوت جشنواره بانوی فرهنگ نقطه ضعف جایزه محسوب نمی شود.

سمیرا اصلان پور مشاور وزیر ارشاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نحوه انعکاس خبر مهر (با تیتر جایزه ویژه بانوی فرهنگ به داور جشنواره رسید) گفت: سیمین دخت وحیدی نه همکار ما و نه دست اندرکار جشنواره بود که با تقدیر از وی مشکلی به میان بیاید. حتی در مورد داوری هم من به خاطر احترام، خانم وحیدی را دعوت کردم چرا که تیمهای داوری ما 3 نفره بودند و او به عنوان نفر چهارم دعوت شده بود.

وی ادامه داد: وحیدی به دلیل کهولت سن و بیماری در بسیاری از جلسات هیئت داوران شرکت نمی کرد و ما نظرات اش را تلفنی جویا می شدیم. حتی از وی هیچ کتابی هم در سال 85 به چاپ نرسیده بود که آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اصلان پور با بیان اینکه از سال گذشته قرار بر این بود که از سیمین دخت وحیدی تقدیر شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه سال قبل امکانات کمی داشتیم و مرکز امور زنان و خانواده هم هیچ کمکی به ما نکرد. بنابراین امسال و از محل اعتبارات وزارت ارشاد این تقدیر به عمل آمد.

بانی جشنواره "بانوی فرهنگ" وحیدی را شاعری متعهد معرفی کرد که عمری را در حوزه شعر و ادبیات تلاش کرده و حتی قرار بوده فیلمی هم درباره زندگی وی برای جشنواره ساخته شود که به علت بیماری وحیدی این امکان فراهم نشده است. وی تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای تقدیر از چنین افرادی استقبال کرد. 

سیمین دخت وحیدی در جشنواره "بانوی فرهنگ" به عنوان بانوی پیشکسوت فرهنگی معرفی شد و جایزه این بخش را شامل لوح تقدیر و 30 سکه بهار آزادی از آن خود کرد. وی داور بخش شعر این جایزه بود.

اصلان پور همچنین با اشاره به خارج کردن اثر خودش از جشنواره گفت: مژگان شیخی و جهانگیر خسروشاهی از داوران بخش زندگینامه داستانی اصرار داشتند که کتاب من در جشنواره باقی بماند و یا حداقل عنوان شود که برای جلوگیری از هرگونه شبهه ای از مراحل داوری خارج شده است. اما من با تصمیم شخصی آن را خارج کردم و در مراسم اختتامیه هم به این مسئله اشاره ای نکردیم.

وی ادامه داد: این مسئله در مورد داوران مصداق پیدا می کند که نباید اثرشان در جشنواره هایی که خودشان حضور دارند مورد ارزیابی قرار بگیرد اما در مورد دبیران چنین چیزی روال نیست، کما اینکه در جشنواره ادبی امسال اصفهان، خانم ریاحی دبیر جشنواره دو بار در دو بخش مختلف برنده شد و برای دریافت جایزه به روی سن آمد.

کد خبر 620958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha