۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲

خداییان مطرح کرد؛

دولت اجرای قانون جوانی جمعیت را با جدیت پیگیری کند

دولت اجرای قانون جوانی جمعیت را با جدیت پیگیری کند

رئیس سازمان بازرسی گفت: دولت در انتصابات مقوله عدم تعارض منافع را مدنظر داشته باشد و اجرای قانون جوانی جمعیت را با جدیت مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی در نشست مشترک مسئولان عالی قضائی و هیئت دولت گفت: سازمان بازرسی با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه و در اجرای وظایف محوله در دوره تحول و تعالی قضائی، رویکرد «پیشگیرانه» را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ما در موضوع مبارزه با فساد، سعی کرده‌ایم به جای مبارزه با معلول یعنی مفسد، مبارزه با ریشه‌ها و عوامل فساد را در اولویت قرار دهیم؛ ما برای تحقق این مهم، در ابتدای دوره تحول و تعالی قضائی طی یک کار پژوهشی گسترده و عظیم که با همفکری دانشگاهیان و صاحبنظران انجام دادیم، بیش از دو هزار مسئله مهم کشور را شناسایی کردیم و پس از سنجش و ارزیابی آنها، ۲۰۰ گلوگاه و زمینه فساد را از میان آن‌ها احصا کرده و همراه با ذکر علل و عوامل و همچنین راهکارهای پیشنهادی، موارد احصا شده را به دولت وقت ارائه دادیم؛ رفع این زمینه‌ها و گلوگاه‌های فساد، نیازمند کمک و همکاری دولت است و ما مجدداً این موارد احصا شده را خدمت دولت جدید نیز ارائه خواهیم داد.

خدائیان تصریح کرد: ما در سازمان بازرسی به‌جای آنکه منتظر فساد یا سو جریانی باشیم، سعی کرده‌ایم به محض مشاهده شروع انحراف از قوانین، اقدام به دادن هشدار و ارائه پیشنهاد اصلاح امور و فرایندها کنیم. در همین راستا، طی سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۱ هزار گزارش هشداری و اصلاح امور مشتمل بر ۱۷ هزار پیشنهاد را به دولت وقت ارسال کردیم؛ تمام تلاش ما بر این است که با دادن هشدارهای لازم، مانع از شکل‌گیری سو جریان یا فساد در بخش‌های مختلف شویم.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از دولت جدید آن است که از شفافیت در انجام امور استقبال کند، در انتصابات مقوله عدم تعارض منافع را مدنظر داشته باشد و اجرای قانون جوانی جمعیت را با جدیت مورد پیگیری قرار دهد.

کد خبر 6209611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha