۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

استاندار مرکزی:

اجرای طرح های زیست محیطی در پالایشگاه نفت شازند ارزشمند است

اجرای طرح های زیست محیطی در پالایشگاه نفت شازند ارزشمند است

شازند- استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح های زیست محیطی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند برای تولید بنزین با کیفیت و اصلاح الگوی مصرف بهینه آب در کشور قابل تقدیر و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه طرح واحد بازیافت آب‌های املاح بالا با اشاره به اتفاقات مثبت در حوزه صنایع نفتی در کشور، استان مرکزی و پالایشگاه نفت امام خمینی شازند ادامه داد: پروژه‌های زیست محیطی متعددی در پالایشگاه شازند در حال اجرا است که به تدریج وارد مدار اجرا و بهره‌برداری خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند برای تولید بنزین با کیفیت کشور قابل تقدیر است همچنین
کسب نشان کاربرد علامت استاندارد برای بنزین باکیفیت، اتفاق ارزشمندی بود که سال گذشته رخ داد.

کاهش ساعات اداری ناشی از کمبود برق

وی افزود: در ایام اربعین ۵۰ موکب از ۱۲ شهرستان استان در عراق و ۳۰ موکب نیز در استان خدمت ارائه می‌کنند که یکی از بهترین موکب‌ها در همین منطقه برپا شده بود که پالایشگاه شازند نیز از دست‌اندکاران آن بوده و کارکنان پالایشگاه نیز در آن حضور داشتند که یکی از بهترین موکب‌های درون سرزمینی بود.

استاندار مرکزی، کاهش ساعات دستگاه‌های اداری را ناشی از کمبود برق دانست و تصریح کرد: به دلیل کاهش آب، تعدادی از نیروگاه‌های برقابی از مدار خارج شدند و فشار روی نیروگاه‌های حرارتی قرار گرفته که میزان تولید آنها به اندازه مصرف نیست.

وی گفت: در سال‌های اخیر به دلیل رشد چشمگیر صنعت، مصرف برق در کشور افزایش پیدا کرده است که مدیریت مصرف در منازل و کاهش مصرف در ادارات به ویژه در ساعات اوج مصرف می‌توان محدودیت کمتری برای صنایع و بخش کشاورزی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه با کاهش ساعات اداری می‌توان مصرف برق را به میزان ۲ شهرستان استان کاهش داد، افزود: مردم نیز تعامل و همکاری مناسبی در اصلاح الگوی بهینه مصرف برق داشته‌اند و مصرف برق حدود ۹۳ درصد از مشترکان استان زیر الگوی مصرف بوده و از رتبه‌های برتر کشور به شمار می‌آیند.

مخلص‌الائمه با تقدیر از مدیریت مصرف در بخش تجاری، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بخش تولید با مشکلی در تأمین برق مواجه نشود که نیازمند تعطیلی شود.

اجرای طرح های زیست محیطی در پالایشگاه نفت شازند ارزشمند است

کاهش یک و نیم میلیارد لیتر آب

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نیز در این آئین، صرفه جویی یک و نیم میلیارد لیتر آب را از امتیازات اجرا این طرح عنوان کرد و گفت: کاهش حجم پساب ورودی به حوضچه‌های تبخیر، استفاده مجدد از پساب و کاهش برداشت آب خام از منابع زیرزمینی و سد کمال صالح را از دیگر اهداف اجرای طرح بهینه سازی بازیافت آب‌های با املاح بالا به روش اسمز معکوس عنوان کرد.

مجید رجبی افزود: این طرح با سرمایه گذاری ارزی ۶.۳ میلیون یورویی و سرمایه گذاری ریالی ۱۴۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی گفت: با افتتاح این پروژه اشتغال زایی ۳۰۰ نفر حین اجرای طرح و ۵۰ نفر پس از پایان طرح به عنوان نیروی انسانی ثابت فراهم می‌شود.

اجرای طرح های زیست محیطی در پالایشگاه نفت شازند ارزشمند است

لزوم رعایت مباحث زیست محیطی در اجرای طرح‌های پالایشگاهی

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توجه و حفظ منابع زیستی محیطی در اجرای طرح‌های پالایشگاهی مورد توجه ویژه باشد.

هوشنگ هادیان پور افزود: با افتتاح این طرح شاهد صرفه جویی سه میلیارد مترمکعب در آب خواهیم بود و از سویی دیگر نیاز به برداشت آب از سدکمال صالح برای پالایشگاه و رساندن آب به روستاهای اطراف و توسعه بخش کشاورزی منطقه نخواهیم داشت.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنده بودن هر محصول وابسته به آب خواهد بود و برای حفظ آن باید تلاش کرد، گفت: استقرار صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه در شازند تهدیدی برای منابع آبی بوده اما با توجه به اینکه در این شهرستان با موج بالایی از نیروی بیکار مواجه هستیم می‌توان با بهره گیری از ظرفیت نیروهای بومی آن را به فرصت تبدیل کرد.

کد خبر 6209617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha