۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۵۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر:

کریدور صنعت در حوزه تحقیقات برای دانشگاه‌های بوشهر باز شود

کریدور صنعت در حوزه تحقیقات برای دانشگاه‌های بوشهر باز شود

بوشهر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر خواستار باز شدن کریدور صنعت در حوزه تحقیقات برای دانشگاه‌های استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رازقی عصر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد بندر دیر با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی همچون دریا، معادن، کشاورزی و … است که متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم آنها را بالفعل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را شناسایی کرده‌ایم، افزود: امروز امثال ما در دانشگاه و سایر افراد در حوزه‌های دیگر به عنوان سرباز نظام اسلامی تا چه اندازه توانسته‌ایم ظرفیت‌های بالقوه استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

رازقی یادآور شد: صنعت نفت و گاز در حوزه پژوهشی و مشاوره و علمی و تحقیقاتی یک فضای سراسر ظرفیت برای استان است.

وی افزود: استفاده ما در بحث تحقیقات از منطقه نفت و گاز نسبت به همه استان‌ها پایین‌تر است که این مشکل دانشگاه‌های استان است.

وی با اشاره به مصوب شدن بودجه بخش آبزی‌پروری در دانشگاه آزاد بوشهر، بیان کرد: در صورتی که مسؤولان در صدور مجوزهای لازم برای ۳۰ هکتار زمین دانشگاه آزاد دیر که به پرورش آبزیان اختصاص یافته تسریع کنند، هزینه‌های راه‌اندازی پروژه آبزی‌پروری توسط دانشگاه آزاد استان تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر ۱۷ هزار دانشجو، ۲۴۰ نفر هیأت علمی، ۲۵۰ مدرس حق‌التدریس و دستیار دارد و امسال ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه‌بندی دانشگاه ما برای استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۱ واحد و مرکز دانشگاه آزاد در استان داریم که سعی کرده‌ایم مسؤولین آنها از بین بومی‌های شهرستان و استان باشند.

وی ابراز کرد: با توجه به نزدیکی دانشگاه آزاد دیر به حوزه نفت و گاز انتظار داریم این دانشگاه و دانشگاه‌های جنوب استان و بخش تحقیقات استان را به حوزه نفت و گاز ورود دهند.

رازقی با بیان اینکه استان بوشهر نخبگان زیادی دارد، خاطرنشان کرد: چهار شهرستان جنوبی می‌توانند یک شبکه صنعتی در حوزه پژوهشی در حاشیه دریا و صنعت ایجاد و تقویت کنند.

وی با اعلام اینکه بزرگان استان در حوزه صنعت این کریدور تحقیقات را برای دانشگاه‌ها باز کنند، افزود: ۱۷ هزار دانشجو و با احتساب خانواده‌هایشان در مجموع ۹۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم با دانشگاه آزاد ارتباط دارند که یک ظرفیت اجتماعی بزرگ به لحاظ ورود به حوزه‌های فرهنگ است.

رازقی تاکید کرد: در کنار آموزش و پژوهش، حوزه فرهنگ در محیط دانشگاهی که نتایج آن به اجتماع می‌رسد باید مدنظر قرار گیرد.

وی ابراز کرد: با توجه به نزدیکی دانشگاه آزاد دیر انتظار داریم دانشگاه‌های جنوب استان و بخش تحقیقات استان را به حوزه نفت و گاز ورود دهند.

رازقی با بیان اینکه برای تبدیل دانشگاه آزاد بندر دیر از واحد به مرکز برنامه داریم، تاکید کرد: مسؤولین شهرستان با سرپرست جدید دانشگاه همکاری کنند.

در این آئین از خدمات ۱۴ ساله عبدالعزیز بحرانی تجلیل و حبیبه فخرایی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر معرفی شد.

کد خبر 6209715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha