۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

۸۰ درصد اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شده است

۸۰ درصد اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شده است

زنجان- رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۸۰ درصد اراضی کشاورزی کشور و ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی زنجان رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر چهارشنبه در جشن اتمام رفع تداخلات در اراضی کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: این تعاملات بین جهاد کشاورزی، کمسیون‌های رفع تداخلات و مراجع قضائی نتایج خوبی به همراه داشته و رفع تداخل اراضی منجر به کاهش پرونده‌های قضائی شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌ها، تکالیف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی ده‌ها برابر سایر وزارتخانه‌ها است، عنوان کرد: ۱۳۵ میلیون هکتار زمین معادل ۸۳ درصد عرصه‌های کشور ملی و جزو منابع طبیعی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور میزان زمین‌های کشاورزی کشور را ۱۸ میلیون هکتار معادل ۱۱ درصد کل عرصه‌های کشور برشمرد و گفت: مجموعاً ۹۴ درصد عرصه‌های کشور اعم از سواحل و دریاها تا کوه‌ها و دیم‌زارها تحت مالکیت یا مدیریت وزارت جهاد کشاورزی است.

وی وزارت جهاد کشاورزی را متولی تأمین غذا و امنیت غذایی مملکت خواند و افزود: علاوه بر این این وزارتخانه متولی امنیت زیستی و حفظ اراضی کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی، تثبیت امنیت و مالکیت حقوقی اراضی است.

افلاطونی با اشاره به اینکه رفع تداخلات به نوعی رفع اختلاف کشاورزان و دولت به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم رفع تداخلات را از ۱۱ درصد تحویل گرفتیم و اکنون به بیش از ۸۰ درصد عرصه‌های کشور رسیدیم و در زنجان ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار پرونده سازمان جنگل‌ها و مراتع طرح دعوا می‌کرد، ابراز کرد: اکنون برای بیش از ۶۰ درصد اراضی کشاورزی کشور سند مالکیت صادر شده و این روند همچنان در حال اجراست.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های پیشرو در موضوع حدنگاری اراضی کشاورزی است، تأکید کرد: امیدواریم در بخش حدنگاری اراضی نیز زنجان جزو نخستین استان‌های کشور در تکمیل آن باشد.

کد خبر 6209761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha