۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴

مهر گزارش می‌دهد؛

اذن خدمت خادمان شهر بهشت

اذن خدمت خادمان شهر بهشت

مشهد- خادمان شهر بهشت در آئین اذن خدمت از امام مهربانی‌ها خواستند تا توفیق و توان مضاعف برای خدمت عاشقانه و خالصانه به زائران رضوی در دهه آخر صفر نصیب و روزی‌شان شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - هادی شمسی ثانی: حرم مطهر علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) این روزها بیشتر از همیشه میزبان زائران و دلدادگانی است که برای عزاداری‌های دهه آخر صفر خود را به مشهد مقدس رسانده‌اند. مسؤولان و گروه‌های مختلف مردم هم با برنامه‌ریزی و هماهنگی تلاش می‌کنند تا بهترین میزبانی را از زائران حرم امام مهربانی‌ها رقم بزنند.

امروز در روز زیارتی امام رضا (ع) درست یک هفته مانده به سالروز شهادت این امام همام که آن هم امسال در روز چهارشنبه واقع شده است مراسمی با عنوان اذن خدمت در عرصه میدان شهدا مشهد مقدس برگزار شد.

خادمان شهر بهشت در آئین اذن خدمت از امام مهربانی‌ها خواستند تا توفیق و توان مضاعف برای خدمت عاشقانه و خالصانه به زائران رضوی در دهه آخر صفر نصیب و روزی‌شان شود.

فعالیت ۳۲ هزار نفر در مدیریت شهری شهر بهشت در دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار مشهد در این مراسم گفت: آمده‌ایم تا برای ایام آخر صفر که اوج خدمت، دلدادگی و عاشقی است، مهیای خدمت مستمر و جهادی به زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) شویم.

محمدرضا قلندرشریف با بیان اینکه ما خادمان مدیریت شهری رزق و روزی، برکت و همه چیز خود را در این ایام دهه آخر صفر جمع می‌کنیم اظهار کرد: یا امام رضا (ع) ما همیشه به این موضوع افتخار می‌کنیم که خادم و جاروکش زیر پای زائران تو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه وجود ولی نعمت ما در مشهد به همه کارهای ما برکت داده است گفت: افتخار می‌کنیم خادمان و نوکران خالص زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) هستیم. همت همه عزیزان به همراه حمایت و پشتوانه شورای شهر این کار را پررنگ‌تر و عاشقانه‌تر خواهد کرد.
شهردار مشهد با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر از همکاران ما در مدیریت شهری در این خدمت صادقانه و عاشقانه نقش دارند، تصریح کرد: برخی پیشانی و خط مقدم خدمت هستند، اما همراهی و همدلی همه و به ویژه مردم و همفکری مدیران و بزرگان شهر نیز همراه ما است.

قلندر شریف با اشاره به اینکه ما افتخار می‌کنیم به عنوان ساکنان و البته خادمان شهر بهشت وظیفه ویژه‌ای را برعهده داریم و خدمت می‌کنیم خاطرنشان کرد: اما امروز آمدیم که ویژه بگوییم یا علی ابن موسی‌الرضا (ع) قدرت و توان ما را بیشتر کن که می‌خواهیم عاشقانه و عارفانه به زائران تو و همه افرادی که خاک پایشان هستیم، خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز خدمت خود را صد چندان و ویژه شروع می‌کنیم افزود: نباید در کوچک‌ترین موضوع غفلت ایجاد شود.

بانی این شهر امام‌رضاست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مراسم اذن خدمت گفت: مشهدالرضا یک هویت بیشتر ندارد و بنای این شهر با یک ستون استوار بوده و آن هم‌جواری با امام‌رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان افزود: اینجا شهر نبود، باغی بود که به‌خاطر وجود پیکر پاک امام‌رضا (ع) تبدیل به شهر شد. هرکس به این ارض مقدس آمد، آمد که هم‌جوار، زائر و متوسل به امام‌رضا شود. یک شهروند در این شهر وجود دارد و آن هم امام‌رضا (ع) است. بانی این شهر امام‌رضاست. وقتی ما در روایت‌ها به زیارت امام‌رضا (ع) می‌رسیم، می‌بینیم زیارت ایشان از نظر ثواب از امام‌حسین (ع) بیشتر بوده و این نعمتی است که از آن غافل هستیم.

وی با بیان اینکه موقعیت خود را ارج نهید و حساب‌وکتاب دنیا را نکنید، خاطرنشان کرد: هر کاری انجام می‌دهید، به نیت قربت انجام دهید. با این نیت که خادمی امام‌رضا (ع) را می‌کنم که جایی ثبت و ضبط می‌شود. امام‌رضا (ع) همه بلاها را با خدمت‌های شما دفع می‌کند.

اکران تمامی سازه‌های اطلاع‌رسانی شهر مشهد با محوریت شهادت امام‌رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد نیز از فضا آرایی مشهد متناسب با حال و هوای سوگواری روزهای آخر صفر خبر داد و گفت: با توجه به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام‌حسن‌مجتبی (ع) و شهادت امام‌رضا (ع) و همچنین افزایش حضور زائران در مشهد، فضاآرایی این کلانشهر مذهبی جهان اسلام، متناسب با حال و هوای سوگواری جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

جاوید کیانی افزود: به همین مناسبت تمامی سازه‌های اطلاع‌رسانی شهر از جمله ۳۵۰ عدد بیلبورد و ۳۰۰ عدد استرابورد، ۵۰ قاب مفاخر خادم‌الرضا، ۴۰۰ عدد سازه‌های اطلاع‌رسانی هیئات، هزار و ۷۰۰ عدد بنر جهت فضاسازی موکب‌های مردمی و تلویزیون‌های سطح شهر و مانیتورهای قطار شهری به اکران‌هایی با محوریت شهادت امام‌رضا (ع) اختصاص پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: هزار و ۶ عدد آویز ستونی، ۲ هزار و ۱۰۰ عدد جلواتوبوسی، ۶ هزار بیرقی بی‌آرتی، ۲ هزار عدد بیرقی سردری، ۸ عدد برج پرچم، ۱۳ عدد ابرپرده ساختمانی در سطح شهر مشهد نصب خواهد شد و در محدوده میدان شهدا و خیابان امام‌رضا (ع)، فضا آرایی ویژه‌ای انجام می‌شود.

۷ محور ورودی مشهد به عمق ۱۰ کیلومتر پاکسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه از ۹ شهریورماه به مدت سه روز پاکسازی ۷ محور ورودی مشهد به عمق ۱۰ کیلومتر توسط ۵۰۰ پاکبان و نیروی کارگری خدمات شهری انجام خواهد شد، اظهار کرد: در ادامه این عملیات علاوه بر پاکسازی مسیر پیاده‌روی زائران دهه پایانی صفر، نظافت موکب‌ها، نگهداشت مسیر و استقرار ماشین‌آلات لازم برای انتقال زباله‌های جمع‌آوری شده نیز انجام می‌شود.

مهدی یعقوبی با بیان اینکه ۷۳ خودرو برای جمع‌آوری زباله در معابر پیرامونی حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است، افزود: در این ایام ۱۰۷۳ نفر فقط در مناطق و معابر پیرامونی حرم مطهر به صورت سه شیفت فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در راستای تأمین امنیت زائران ۲۸ خودروی سبک و سنگین و ۶ موتورسیکلت آتش‌نشانی در معابر اطراف حرم مطهر، مبادی ورودی و موکب‌ها مستقر خواهند بود خاطرنشان کرد: استقرار ۹ غرفه عرضه ارزاق عمومی، جانمایی ۵ نانوایی و فعالیت ۲ فروشگاه شهرما پیرامون حرم مطهر از جمله اقدامات دیگری است که همزمان با این ایام انجام می‌شود.

همه خادمان و زائران رضوی این روزها با همه وجود تلاش می‌کنند تا در لباس خدمت یا زائر مورد عنایت علی ابن موسی الرضا (ع) و مصداق این بیت «از آن حریمِ قُدسی ات، آقای مهربان، آیا شود که گوشه‌ی چشمی به ما کنند» قرار بگیرند؛ تک بیت پایانی شعری از سید حسن رستگار، شاعر آئینی که این‌گونه سروده است؛

باید غبار صحن تو را توتیا کنند
آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق
خیل ملائک اند، «رضا یا رضا» کنند

بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد
ما شاعرت شدیم که ما را سَوا کنند

«هرگز نمیرد آنکه دلش» جَلدِ مشهد است
حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند

هر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت
او را به درد کرب و بلا مبتلا کنند

دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط
با یک نگاه گوشه‌ی چشمت دوا کنند

از آن حریمِ قُدسی ات، آقای مهربان
«آیا شود که گوشه‌ی چشمی به ما کنند» 

کد خبر 6209778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha