۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴

با حضور مسئولان؛

مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی البرز راه اندازی شد

مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی البرز راه اندازی شد

کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی البرز با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال برای رفاه حال شهروندان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح گفت: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ البرز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای رفاه حال شهروندان و پاسخ به نیازهای آنان و همچنین ایجاد دسترسی آسان و رایگان و ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله‌های دربردارنده در ساختمان جدید و با تعداد ۱۰ اتاق راه اندازی شده است.

وی افزود: در این مرکز مشاوران به منظور ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و ارجاع در زمینه پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و ارتقای سلامت روان تماس گیرندگان به ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی می‌پردازند.

محمدی فلاح با اشاره با تاکید برنامه هفتم توسعه کشور بر خدمات مشاوره افزود: در ۵ ماهه سال جاری ۲۰ هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شده است که بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

این‌مسئول گفت: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد.

کد خبر 6209822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha