۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

رهاسازی به موقع آب سد طالقان از مطالبات مردم قزوین است

رهاسازی به موقع آب سد طالقان از مطالبات مردم قزوین است

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: رهاسازی به موقع آب سد طالقان برای مصارف استان قزوین از مطالبات مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده اظهار کرد: یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب در استان قزوین وجود تشکل آببران و شرکت بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی دشت قزوین است که کمک بزرگی را در جهت مدیریت توزیع آب در شبکه آبیاری ایفا می‌نمایند.

ستوده با اشاره به آب تخصیص یافته از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی استان گفت: انتظار ما این است که در جهت مدیریت و توزیع مناسب آب شبکه آبیاری برنامه منابع و مصارف قبل از شروع فصل آبی اعلام شود تا کشاورزان بتوانند متناسب با آن کشت خود را انجام داده و دچار زیان و خسارت نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین رهاسازی به موقع آب سد طالقان براساس برنامه ارسال شده توسط این شرکت را نیز به عنوان یکی دیگر از مطالبات کشاورزان استان برشمرد.

ستوده همچنین با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در قالب طرح احیا و تعادل بخشی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون در جهت حفظ و حراست از منابع آبی استان ۲۵۸ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان توقیف، ۱۲۵۷ دستگاه کنتور هوشمند با هدف جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز نصب و ۱۴۲۱ حلقه چاه نیز پر و مسلوب المنفعه شده که این اقدامات سبب صرفه جویی حدود ۱۰۴ میلیون مترمکعب آب در سال در سفره‌های زیرزمینی شده است.

کد خبر 6209932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha