۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۱۲

صدور هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج در آب‌های جنوب

صدور هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج در آب‌های جنوب

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در آب‌های جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور از فعالیت سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق دریای عمان و تنگه هرمز و منطقه شرقی خلیج فارس از صبح شنبه تا اواخر وقت یک‌شنبه خبر داد و هشدار سطح زرد دریایی صادر کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۴ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر رخ می‌دهد.

خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی در این شرایط جوی وجود دارد.

منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه شده است.

کد خبر 6209962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهندس .. امیر حسین چابهاری IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      توفان گرمسیری حاراه ای موسوم به اشوبای 2 بسمت سواحل پاکستان و سیستان بلوچستان در حال تقویت وحرکت هست لطفاً اطلاعات تون بیشتر کنید اخطار ما هم به خشکی وهم به دریا به سطح قرمز صادر خواهد شد باسپاس فراوان