۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲

استاندار هرمزگان:

خبرنگاران آمارهای عملکرد دولت را راستی‌آزمایی کنند

خبرنگاران آمارهای عملکرد دولت را راستی‌آزمایی کنند

بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه آمارهای عملکردی دولت از مجاری رسمی منتشر می‌شود، گفت: خبرنگاران آمارهای عملکرد دولت را راستی‌آزمایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است که هم از زحمات کارمندان تجلیل شود و هم یادی شود از سیره و مرام شهیدان رجایی و باهنر و همچنین یاد و خاطره سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی را گرمی بداریم.

وی افزود: آمارهایی که ارائه می‌شود توسط مرکز آمار ایران تهیه و تدوین می‌شود و استان‌ها هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند از این لازم است آمارهای عملکردی استان هرمزگان را در طول زمان و همچنین در قیاس با استان‌های دیگر بررسی شود.

دوستی بیان کرد: روزی که وارد استان هرمزگان شدیم با استناد به همین آمارها همه هرمزگان را رتبه نخست فقر و فلاکت و بیکاری در کشور می‌دانستند؛ چه طور است که آن روزها این آمارها منطبق با واقع بود و امروز نیست؟ در حالی که نرخ بیکاری در شروع دولت سیزدهم بیش از ۱۸ درصد بود و برای کاهش این نرخ ۱۳۰ هزار شغل ایجاد شده است که با کد ملی منحصر به فرد افراد ثبت سامانه اشتغال شده است و از طرفی تعداد بیمه بگیران بیکاری در هرمزگان ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان به دنبال آمار سازی نیست، اظهار کرد: رشد اقتصادی بر اساس آمار استان محاسبه نمی‌شود بلکه یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در آن گردش مالی بانک‌های استان است.

دوستی ادامه داد: استان هرمزگان از لحاظ درآمدی رتبه پنجم را در اختیار دارد و از لحاظ منابع تخصیصی رتبه هشتم کشوراست از این رو لازم است برای دفاع از جمهوری اسلامی عرض کنیم که ظلمی به هرمزگان در تخصیص منابع اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه تلاش شده است بهانه‌های صنایع برای به کار گیری نیروهای بومی در استان از بین برده شود، افزود: نهضت مهارت آموزی و تأسیس ۲۹ هنرستان جوار صنعتی با هدف تربیت نیروی بومی برای صنایع انجام شده است و برای اینکه فرآیند جذب و به کارگیری نیروهای بومی شفاف‌تر شود بنگاه‌های اقتصادی را ملزم کردیم که جذب‌های خود را بر اساس برگزاری آزمون از طریق دانشگاه هرمزگان که نهادی بی‌طرف است انجام دهد.

دوستی با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی به ۴۷۹ روستا در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، گفت: عملیات آبرسانی به ۲۷۶ روستا پیش از هفته دولت به بهره‌برداری رسید و طرح آبرسانی به ۸۶ روستا نیز در هفته دولت افتتاح شد ضمن اینکه طی این مدت عملیات اجرایی ۱۸ آب‌شیرین کن جدید در استان هرمزگان آغاز شده است که از این بین ۱۳ آب‌شیرین کن تحویل مردم شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مردم هرمزگان باید به پزشکان استان بیشتر اعتماد کنند، گفت: طی دولت سیزدهم ۷ بیمارستان در استان هرمزگان در دست ساخت بود که سه بیمارستان از این بین با ۳۳۳ تخت تکمیل و تحویل مردم شد و سه بیمارستان دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، گفت: ضرورت دارد در آمارهایی که از عملکرد دولت منتشر می‌شود برای جلوگیری از تشکیک، اصحاب رسانه و خبرنگاران، آمارها را راستی‌آزمایی کنند و ما نیز هر جا که لازم بود حاضر به پاسخگویی هستیم.

دوستی بیان کرد: بیشترین تاکید من در شورای آموزش و پرورش است و این جلسات را در ساختار فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها هم فعال کرده‌ایم چرا که اگر می‌خواهیم هرمزگان توسعه‌ای پایدار داشته باشد باید بر روی آموزش و پرورش و نیروی انسانی تمرکز کنیم.

وی افزود: برای توسعه جنوب ایران باید بر توسعه آموزش و پرورش تمرکز کنیم و این توانمندی در هرمزگان وجود دارد چرا که هرمزگانی‌ها در سخت‌ترین پیشه یعنی صیادی و همراهی با سخت‌ترین شرایط اقلیمی توانسته‌اند موفق عمل کنند از این رو مشکل توسعه هوش و توان بچه‌های هرمزگان نیستند بلکه مشکل مسیر سختی است که برای توسعه انتخاب کردیم و مستقیماً وارد توسعه سخت‌افزار شدیم.

کد خبر 6209994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha