۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۴۲

گفت وگوی مهر؛

۴۸ درصد از پست های ادارات خراسان شمالی خالی است

۴۸ درصد از پست های ادارات خراسان شمالی خالی است

بجنورد _ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: ۴۸ درصد از پست‌های سازمانی ۱۰۱ اداره و دستگاه اجرایی استانی و ملی استان خالی است.

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر این اساس ادارات ملی و استانی خراسان شمالی تعداد ۹۳۲۰ پست خالی و بلاتصدی دارند.

وی در ادامه افزود: ۲۳ دستگاه اجرایی خراسان شمالی که بودجه استانی دارند هم ۱۲۹۲ پست خالی دارند و بر این اساس از ۳۹۷۵ پست سازمانی این ادارات، ۳۳ درصد خالی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: جذب نیرو برای پست‌های خالی با برگزاری آزمون‌های استخدامی انجام می‌شود که در سال گذشته ۹ آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که جذب نیرو در مرحله مصاحبه و گزینش است و این افراد در نیمه دوم امسال در ادارات و سازمان‌ها جذب می‌شوند.

وی افزود: در این مدت یکهزار و ۷۳۶ مجوز استخدام برای دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی گرفته شده است.

وی درباره نیروهای قراردادی در دستگاه‌های اجرای خراسان شمالی گفت: در ۲۳ دستگاه که بودجه استانی دارند، ۴۲۱ نفر نیروی قرارداد کار معین، ۱۴۹ نفر نیروی قرارداد موقت و ۱۴ نفر نیروی قرارداد دائم مشغول به خدمت هستند.

بهزادفر در ادامه گفت: در مجموع در ۱۰۱ دستگاه و اداره خراسان شمالی ۱۸۲۴ نفر نیروی قرارداد کار معین، ۳۲۴۹ نفر قرارداد موقت و ۱۰۶۴ نفر قرارداد دائم به کار گرفته شده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر صیانت از نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و صیانت از نیروی انسانی سرلوحه اقدامات سازمان برنامه و بودجه است و در این زمینه در این استان نیز برنامه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی پیگیری شده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در قالب ۹۸ دوره آموزشی در خراسان شمالی برگزار شد.

کد خبر 6209995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha