۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۸

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جذب «شریفی زارچی» در دانشگاه شریف

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جذب «شریفی زارچی» در دانشگاه شریف

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «شریفی زارچی» در هیات اجرایی جذب دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شریفی زارچی، عضو سابق هیأت علمی دانشگاه شریف روز گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی از بازگشت و ادامه همکاری با این دانشگاه خبر داد.

اگرچه عباس موسوی، رئیس دانشگاه شریف در گفتگو با مهر این ادعای شریفی را تأیید یا رد نکرد و ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه را به هفته آینده موکول کرد؛ یک منبع آگاه از روند پرونده شریفی زارچی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این‌که دلیل توقف همکاری دانشگاه با او یک سری اشکالات اداری بوده است، گفت: منشأ این مشکلات اداری خود ایشان بوده ولی طوری می‌خواهند جلوه دهند که به دلیل مسائل سیاسی این اتفاق افتاده است؛ در صورتی که مطلقاً سیاسی نبوده و مشکلات اداری وجود داشته است.

شاید نسبت به کم‌کاری‌های علمی شریفی اغماض شود

وی توضیح داد: او باید نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی خود اقدام می‌کرد ولی بیش از دو سال این روند متوقف شده بود.

این منبع آگاه در مورد شرایط فعلی پرونده دکتر شریفی زارچی گفت: اخیراً به دلیل مکاتباتی که دکتر شریفی زارچی داشته است، گشایشی اتفاق افتاده تا نسبت به کم‌کاری‌های گذشته ایشان اغماض صورت گیرد.

این منبع آگاه در دانشگاه شریف با تاکید بر این‌که این گشایش‌ها در دولت قبل اتفاق افتاده، گفت: مراحل این اقدام در دست اجراست ولی تا جایی که من اطلاع دارم هنوز نهایی نشده است.

وی اظهار کرد: اگر ایشان خودشان به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای موضوع را داغ و رسانه‌ای نکند، کار در سطح اداری جلو می‌رود. ایشان برخی اوقات اقداماتی می‌کند که به ضرر خودش می‌شود.

این منبع آگاه در پاسخ به احتمال برگشت ایشان به دانشگاه، گفت: احتمال برگشت زیاد است.

همچنین در این زمینه محمد خلج امیرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره بازگشت «شریفی زارچی» به دانشگاه صنعتی شریف گفت: قرار داد «شریفی زارچی» تمدید نشده و این موضوع به تأیید هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم نیز رسیده بود، همه نیز می‌دانند.

وی افزود: این‌که اخیراً در توییت‌هایی اعلام بازگشت به دانشگاه کرده اند، حقیقتاً ما خبر نداریم چه اتفاقی افتاده که این توییت را زده اند، ولی این را می‌دانیم که وی یک فرصت تجدیدنظرخواهی برای هیأت عالی جذب به‌عنوان ماده ۱۵ داشته و می‌توانسته از آن استفاده کند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: البته تا جایی‌که من اطلاع دارم از این فرصت استفاده نکرده اند چه‌بسا مهلت اعتراض نیز تا کنون تمام شده باشد.

وی افزود: بنابراین در مرکز جذب اتفاق جدیدی در خصوص جذب و تمدید قرارداد ایشان نیفتاده است ولی راه تجدیدنظر خواهی طبق قانون برای وی مهیا بوده‌است که اگر در بازه زمانی مقرر قانونی، تقاضای تجدیدنظر به هیأت عالی جذب را ارئه می‌دادند قابل بررسی بود.

پرونده شریفی زارچی هفته آینده در هیأت جذب دانشگاه تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش مهر، به نظر می‌رسد نتیجه نهایی بررسی پرونده شریفی زارچی هفته آینده در هیأت اجرایی جذب دانشگاه مشخص شود و پس از آن بررسی نهایی در مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت می‌گیرد.

علی شریفی زارچی شهریور ماه سال گذشته خبر اخراج خود از دانشگاه را اعلام کرده بود و سعید بهزادی دبیر هیأت اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف درباره علت اخراج این استاد دانشگاه گفته بود: «اساتیدی که به‌صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود تا مدت ۵ سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی آزمایشی اقدام کنند و پس از این مهلت، عضو هیأت علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود.

مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به پایان رسیده که از ۹ ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از وی دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متأسفانه علی‌رغم این درخواست‌ها و پیگیری‌های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی وی صورت نگرفت».

کد خبر 6210066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس FR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      29 25
      حتما دلیلی داشته که اخراج شده،چرا ایشون رو اینقدر بلدش می کنید
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      28 38
      متاسفانه برخی از اساتید و حتی دانشجویان یاد گرفته اند برای سرپوش گذاشتن بر ضعف علمی و یا افت درسی، اخراج خود را سیاسی جلوه دهند تا شاید حکم اخراج لغو شود.