۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۱۹

سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

مددکاری در بنیاد شهید جایگاه ویژه و حسّاسی دارد

مددکاری در بنیاد شهید جایگاه ویژه و حسّاسی دارد

تبریز-سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، جایگاه حوزۀ مددکاری در این نهاد را ویژه و حساس توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی امروز، چهارشنبه در مراسم تجلیل از مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات ستاد استانی برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: روز کارمند را به تازگی پشت سر گذاشتیم که این مناسبت را به همه همکارانم در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص شما مددکاران عزیز که حقیقتاً کار سختی دارید، تبریک می گویم و صمیمانه، بابت تلاش‌های خستگی ناپذیرتان سپاسگزارم.

وی افزود: این که مددکاران پرتلاش بنیاد شهید، خدمت به جامعۀ شریف ایثارگری را موهبتی الهی می‌دانند و با تمامی توان در خدمت این بزرگواران هستند، خوشحال کننده و مایۀ مباهات است.

سلمانی افزود: ما در بنیاد شهید با قشری ارزشمند از جامعه سر و کار داریم که از تمامی داشته‌های خود گذشتند تا نظام و انقلاب اسلامی پا بر جا بماند و اکنون نیز وظیفه ما این است که بهترین خدمات را به این بزرگواران ارائه دهیم و اینجاست که اهمیت نقش آفرینی همکاران مددکارِ ما نمایان می‌شود.

وی با تبیین اهمیت حوزۀ مددکاری در بنیاد شهید گفت: عرضۀ خدمات مددکاری و مشاروه بمنظور پیشگیری از بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی، افزایش سلامت و امنیت روانی، رشد اجتماعی و توسعۀ مهارت‌های زندگی، تأمین بهداشت روانی در راستای تقویت اعتماد بنفس و امکان زندگی آگاهانه، کمک به پرورش استعدادها و توانایی‌ها و احیای توانمندی‌های ذاتی و اکتسابیِ جامعۀ هدف، فقط عناوین برخی از مأموریت‌های همکاران مددکار است که بیانگر اهمیت این حوزه است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر به این مأموریت‌ها، امورات و وظایف محولۀ دیگری مانند طرح سپاس را اضافه کنیم جایگاه حساس و ویژۀ حوزه مددکاری بیش از پیش نمایان می‌شود.

سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چند نکته و تذکر پرداخت و گفت: بنیاد شهید، خانه شهدا و ایثارگران است. خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران عزیز باید در خانۀ خود احساس اعتماد و آرامش داشته باشند. اگر این احساس، مخدوش شده و یا خدای نکرده از بین رفته است، باید سعی کنیم آن را دوباره برگردانیم. با حوصله و صبر، به ایثارگران و خانواده‌های آنان خدمت کنیم تا آنان نیز به ما اعتماد کنند.

وی افزود: همچنین همکاران، دقتِ نظرِ لازم در انجام امورات مددکاری را چاشنی فعالیت خود کنند. گزارش حرفه‌ای، جامع، کامل و دقیق از وضعیت پرونده‌ها به همراه ارائۀ پیشنهادهای سازنده هنگام ارسال گزارشاتِ رسیدگی به موارد خاص، باید مدّ نظر باشد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد: لازمه خدمت رسانیِ روزآمد و موثرِ مددکاران، تسلط بر قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و اجرای دقیق آنهاست.

سلمانی همچنین با تاکید بر اینکه حرکتِ مددکاران در مسیرِ توانمند کردن خانواده‌های شاهد و ایثارگر جهت رفع مشکلات‌شان باید سرلوحه کار همکاران مددکار ما باشد، عنوان کرد: ایثارگران عزیز از توانمندی‌های بالایی برخوردارند اما برخی مسائل و مشکلات، از بروز و ظهور این توانمندی‌ها جلوگیری کرده است که باید مددکاران به اتفاق سایر همکاران، با استفاده از راهکارهای مؤثر برای ارتقای فردی و اجتماعی این عزیزان تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی، ضرورت اهتمام مددکاران در اجرای دقیق طرح سپاس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: طرح سپاس از جمله برنامه‌های محوری بنیاد شهید و مهم‌ترین هدف حوزۀ مددکاری و مشاوره در برنامه عملیاتی است.

سلمانی خاطرنشان کرد: همکاران مددکار ما باید توجه داشته باشند که طرح سپاس بمنظور بررسی و رفع مشکلات جامعۀ بزرگوار ایثارگری اجرا می‌شود و لذا در این دیدارها مددکاران باید توجه بیشتری در بررسی مشکلات جامعه ایثارگران داشته باشند تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوان در برطرف کردن مشکلات آنها گام‌هایی را برداشت.

وی ادامه داد: مطابق برنامه عملیاتی، سهمیه ماهانۀ هر شهرستان برای دیدارهای طرح سپاس مشخص شده است و همکاران ما می‌دانند که چه تعداد از جامعه ایثارگریِ شهرستان‌شان، مشمول برنامه دیدار هستند. این را هم می‌دانیم که بر اساس سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکز، الزاماً دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، سالی یک‌بار باید انجام شود.

کد خبر 6210125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha