۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۸

آیت الله کعبی:

مدیران نماز خود را در مسجد بخوانند/ اداره اربعین مردمی است

مدیران نماز خود را در مسجد بخوانند/ اداره اربعین مردمی است

اهواز - نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: اولین مساله عبادت، نماز آن هم با محوریت مسجد است، لذا مدیران تلاش کنند نماز خود را در مساجد بخوانند و در نماز جمعه حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت زمان ذکر خدمات دولت است. خدمات دولت‌ها سرمایه ملی است که باید مرتب آنها را بگوییم، به ویژه اینکه دولت شهید رئیسی خدمات ماندگار، زیرساختی و پایه‌ای در سطح کشور و خوزستان انجام داده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه کار در خوزستان آسان نیست و سختی‌های خود را دارد، تصریح کرد: خداوند به نبی اکرم (ص) دستورات زیادی داد اما برخی جنبه مدیریتی داشت که حائز اهمیت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اولین مساله عبادت آن هم با محوریت مسجد است، لذا مدیران تلاش کنند نماز خود را در مساجد بخوانند و در نماز جمعه حضور داشته باشند. اگر مسجد برای ما محور است پس باید خودمان در عمل به آن توجه داشته باشیم.

آیت‌الله کعبی، بالادستی ترین سند حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را قرآن خواند و گفت: باید بتوانیم پیام وحی را بخوانیم، متوجه شویم و به آن عمل کنیم؛ بنابراین عبادت، عدالت و تلاوت اگر سرلوحه کار ما شود وضعیت فرهنگی و معنوی بهتر می‌شود.

آیت الله کعبی با اشاره به ایام اربعین عنوان کرد: بنده به نوبه خود قدردان همه افرادی هستم که برای اربعین تلاش کردند، مدیران با عشق به زائران خدمت می‌کنند زیرا کار بزرگی است که زائران بسیاری راهی عتبات می‌شود.

وی با اعلام اینکه خوزستان سرزمین مواکب حسینی است، ادامه داد: اربعین ساختار، مضمون و محتوا، هدف و مأموریت نسبت به افق‌های بلند دارد اما ساختار اربعین برخلاف ساختار حج که عموماً توسط دولت‌ها مدیریت می‌شود، مردمی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اربعین را مردم مدیریت می‌کنند و دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران و عراق باید تسهیلگری و حمایت کنند و همچنان اداره اربعین حسینی باید توسط مواکب، عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) تداوم پیدا کند.

آیت الله کعبی اضافه کرد: دستاورد زیارت اربعین باید ایمان حسینی، بصیرت حسینی و جهاد حسینی باشد چرا که ثروت، قدرت و موقعیت‌ها چندصباحی هستند و تمام می‌شوند پس ما باید از نهضت امام حسین (ع) جهاد در راه خداوند را بیاموزیم.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین مأموریت جهانی دارد، تصریح کرد: اگر نام امام حسین (ع) جهانی شود آنگاه صلح، امنیت و عدالت هم جهانی می‌شود.

به گفته نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، کلید رمز ظهور یا حسین گفتن است. امام مهدی (عج) بر کعبه تکیه می‌زند و جهان را یادآوری می‌کند. مأموریت زیارت اربعین، بستر سازی برای ظهور امام زمان (عج) است لذا ما باید بتوانیم با زیارت اربعین و مقیاس جهانی راه را باز کنیم که جهان بشریت، امام حسین (ع)، معرفت و عشق، نام و یاد امام را بهتر بشناسند زیرا اینها امیدآفرین و انسان ساز است.

آیت الله کعبی با اعلام اینکه منشور حکمرانی خردمندانه دولت چهاردم که توسط رهبری ابلاغ شد را باید سرلوحه کار دولت مردان باشد، عنوان کرد: به فضای مجازی و هوش مصنوعی توجه شود زیرا هوش مصنوعی یک فرصت است پس باید حواسمان باشد که به تهدید تبدیل نشود.

وی، سفرهای استانی دولت را حائز اهمیت شمرد و گفت: با مدیریت کارتابلی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد بلکه باید میدانی عمل کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قانون مندی، تربیت نیروی انسانی و استفاده از نیروی جهادی مهم است و حضرت آقا فرمودند صد نیروی جوان، مؤمن و انقلابی تربیت کنید. ما در خوزستان باید این جوان‌ها را بیشتر شناسایی کرده و از ظرفیت نیروهای بومی بیشتر بهره مند شویم؛ خوشبختانه شهید رئیسی از نیروهای جوان خوب استفاده کرد ان‌شاءالله ما هم در تداوم بتوانیم بهتر بهره مند شویم.

کد خبر 6210210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha