۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۴۹

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

آموزش و پرورش خوزستان با کمبود ۱۶ هزار نفر مواجه است

آموزش و پرورش خوزستان با کمبود ۱۶ هزار نفر مواجه است

اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۶ هزار نفر نیرو مواجه است که این کمبودها باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان، سومین آموزش و پرورش بزرگ کشور است، تصریح کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز در هشت هزار مدرسه، با جمعیتی حدود ۷۲ هزار معلم، یک هزار و ۴۳۰ مدرسه غیردولتی، یک هزار و ۵۰۰ مراکز آموزشگاهی و یک هزار و ۴۸۰ کودکستان، یک آموزش و پرورش گسترده است که در ۴۰ منطقه تقسیم شده و برنامه ریزی برای این وسعت کار دشواری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: امسال در استان، برخلاف روال گذشته برنامه ریزی جدیدی انجام داده است و پروژه مهر را که هر ساله پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد، پایانش را ۳۱ مرداد ماه اعلام کرده ایم لذا برهمین اساس برنامه ریزی انجام داده و اتاق‌های وضعیت را تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه برای نیروی انسانی در هر شهرستانی بررسی و رصد انجام شده است، گفت: استان خوزستان با حدود ۱۶ هزار نیرو با کمبود جدی روبرو است. امسال به برکت دولت سیزدهم ۵ هزار نفر استخدامی در رشته‌های دبیری، آموزگاری، هنرآموزی و هنربخشی داشتیم که یک هزار و ۵۰۰ نفر در دانشگاه فرهگیان بوده و بخش زیادی از نیرو را جبران می‌کند.

حبیبی اضافه کرد: برای بخش دیگر از افراد بازنشسته، سرباز معلم، دانشجو معلم و سرباز طلبه استفاده می‌کنیم و کسری خود را جبران خواهیم کرد به گونه‌ای که تعهد می‌دهیم در آغاز سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تنها در یک شهرستان مشکل داریم که روز آینده در این خصوص در شهرستان تشکیل جلسه می‌دهیم تا مشکل آنها هم برطرف شود.

وی توسعه هنرستان‌ها با حمایت استاندار را از اقدامات خوب رخ داده خواند و اظهار کرد: حدود هشت هنرستان انجام شده که امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

حبیبی با بیان اینکه امسال سهم استان ۴۳ درصد بوده و باید تا سال آتی به ۵۰ درصد برسیم، تصریح کرد: ان‌شاءالله در فضای آموزشی با افزایش تعداد کلاس‌ها، رشته‌ها و دو شیفت کردن برخی از هنرستان‌های کاردانش، بخشی از دانش آموزان را به این سمت سوق دهیم تا مهارت آموزی افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: سرویس مدارس به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گذاشته شده است لذا از شهرداری درخواست داریم نسبت به این مساله اقدام کنند چرا که آموزش و پرورش در این زمینه تنها وظیفه اطلاع رسانی دارد.

وی بیان کرد: زیباسازی فضای بیرون مدارس و نصب علائم ترافیکی در خیابان‌هایی که مدارس است صورت گیرد تا خطری دانش آموزان را تهدید نکند.

کد خبر 6210230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha