۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲

مسوول کمیته مردمی ستاد اربعین قم:

۵ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین حسینی در مواکب استان قم اسکان یافتند

۵ هزار و ۸۰۰ زائر اربعین حسینی در مواکب استان قم اسکان یافتند

قم- مسوول کمیته مردمی ستاد اربعین قم گفت: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین طی ۱۸ روز گذشته ۵ هزار و ۸۰۰ زائر در مواکب استان قم اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قربانی کرم صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان قم در ایام اربعین حسینی میزبان زائرانی از کشورهای پاکستان، آذربایجان، میانمار، افغانستان و ترکیه بود که پنج هزار و ۸۰۰ زائر اربعینی اسکان یافته‌اند.

مسؤول کمیته مردمی ستاد اربعین قم بیان کرد: مواکب قرارگاه اربعین استان قم به صورت روانه آماده پذیرایی از ۲۰ هزار زائر بودند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ خادم در قرارگاه اربعین واقع در امامزاده شاه جمال الدین و دیگر مواکب سطح شهر در بخش‌های مختلف فرهنگی، سلامتی و درمان، پذیرایی و امنیت به زائران در حال خدمت رسانی هستند.

قربانی کرم ابراز کرد: در دومین سال از طرح بیت الحسین، ۱۰۰ خانه در استان قم میزبان زائران اربعین بود.

وی با قدردانی از همکاری شهرداری، شرکت‌های توزیع برق، گاز و آبفا در برگزاری راهپیمایی جاماندگان در بلوار پیامبر اعظم قم، عنوان کرد: با توجه به اینکه غالب موکب‌ها برای خدمت رسانی به عراق رفته بودند، نزدیک ۶۰ موکب برای خدمت به راهپیمایی اعلام آمادگی کردند که خدمات متنوعی ارائه دادند.

قربانی کردن با بیان اینکه تمام هزینه برپایی قرارگاه و مواکب از کمک‌های مردمی است و هیچ بودجه دولتی به قرارگاه اختصاص نیافته است، افزود: قرارگاه و مواکب اربعین تا پنجم ماه ربیع الاول پذیرای زائران اربعین حسینی خواهد بود.

مسؤول کمیته مردمی ستاد اربعین قم تصریح کرد: طی این مدت شهردار، فرماندار و نماینده مجلس حجت الاسلام روانبخش، معاون امور اجتماعی و زیارت استاندار حجت الاسلام حسینی مقدم، سردار موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب قم، سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم از قرارگاه اربعین بازدید داشته‌اند.

قربانی کرم با بیان اینکه زوار اربعین در قرارگاه شاه جمال الدین از خدمات بهداشت و درمان نیز بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی اربعین زائران در چند موکب خدمات دریافت کردند، ولی در قرارگاه اربعین تمام خدمات مورد نیاز زوار را یکجا و با کیفیت خوب ارائه کردیم.

کد خبر 6210233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha