۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۲۷

فرماندار زبرخان:

زیرساخت‌های بهداشت و درمان در زبرخان مناسب نیست

زیرساخت‌های بهداشت و درمان در زبرخان مناسب نیست

نیشابور- فرماندار زبرخان گفت: متأسفانه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان متناسب با جمعیتی زبرخان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مؤمن حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی بخش خصوصی و دولت ۸۶ پروژه در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان که عمدتاً آسفالت مناطق روستایی و آبرسانی به روستاها بود به بهره برداری رسیده است.

فرماندار زبرخان افزود: خوشبختانه به همت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و خیرین اولین کلینیک تخصصی چشم پزشکی در زبرخان در حال آماده سازی است و متأسفانه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان متناسب با جمعیتی زبرخان نیست.

وی بیان کرد: نیازمند همکاری خیرین و مسؤولان کشوری و استانی در جهت تقویت و بهره برداری از پروژه‌های درمانی و بهداشتی در شهرستان هستیم تا به سرانه کشوری بهداشت برسیم.

حسینی ادامه داد: برای پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید سلیمانی زبرخان ۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب شده است اما هنوز تخصیص بودجه خاصی صورت نگرفته است.

فرماندار زبرخان با اشاره به عکس‌های انتشار یافته از دبه فروشی در بقعه متبرکه قدمگاه رضوی خاطرنشان کرد: سالانه ۶ میلیون زائران داخلی و ۳۰۰ هزار زائر خارجی از بقعه متبرکه قدمگاه بازدید می‌کند و متأسفانه این مکان مذهبی وضعیت مناسبی به جهت اختلاف متولیان آن ندارد و نیازمند توجه خیرین در جهت تقویت و حفظ این مکان مذهبی و باغ تاریخی آن است و با پیگیری‌ها و تذکرات لازم با توجه به حساسیت‌های عمومی بحث دبه فروشی آب در برخی معابر جمع آوری شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آموزشی زبرخان بیان کرد: ۲۵ درصد مدارس شهرستان زبرخان فرسوده است و در حال پیگیری هستیم تا با کمک خیرین نسبت به بازسازی و ساخت مدارس جدید در شهرستان صورت گیرد و در شهر خور و قدمگاه بیشترین مشکل فضای آموزشی را داریم.

حسینی ادامه داد: جمعیت دانش آموزی زبرخان رو به افزایش است و حدود ۱۴ هزار دانش آموز در زبرخان داریم و این مهم نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم آموزشی در آینده است.

فرماندار زبرخان با بیان اینکه آمار رسمی از اتباع غیرمجاز در شهرستان زبرخان نداریم اظهار کرد: اتباع قابل توجه خاصی در شهرستان زبرخان وجود ندارد و تاکنون نیز آماری در این زمینه از سوی نیروی انتظامی به دستگاه فرمانداری گزارش نشده است.

وی با اشاره به تعطیلی زیپ لاین درود ابراز کرد: سرمایه گذار قبلی کاملاً این مکان را به شهرداری درود واگذار کرده است و شهرداری اقدام به برگزاری مزایده برای این زیپ لاین انجام شد اما برنده مزایده فاقد تخصص لازم بود که این مزایده ابطال شد و مجدداً قرار است مزایده برگزار شود تا در آینده شاهد افتتاح مجدد این پروژه در شهر توریستی و گردشگری درود باشیم.

کد خبر 6210302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha