۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

موسسه کلامی احیاء مرجع پاسخگویی به شبهات جوانان باشد

موسسه کلامی احیاء مرجع پاسخگویی به شبهات جوانان باشد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: موسسه کلامی احیاء وظیفه دارد در استان برای مراجعه به کسانی که شبهه و سوال عقیدتی دارند فضای مناسب ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه حسینیه اندیشه در کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: درباره حسینیه اندیشه باید بگویم اسلام دینی است که پایه‌های عقلانی دارد نه پایه‌های احساسی و عاطفی محض به عبارتی بر پایه عقلانیت استوار است.

وی افزود: اگر دینداری‌ها بر اساس احساسات و عواطف محض باشد یک جا که عاطفه قوی‌تر مطرح باشد از اسلام جدا خواهید شد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر در مجلس امام حسین (ع) به صرف احساسات و عاطفه حضور پیدا کردید بدانید اگر در جای دیگر بیشتر اشک شما را درآورند آنجا خواهید رفت، گفت: آن چیزی که مهم است عواطف و احساسات تحت تأثیر عقل است به تعبیری احساسات تحت حاکمیت عقل قرار می‌گیرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: مؤسسه کلامی وظیفه دارد در استان برای مراجعه به کسانی که شبهه و سوال عقیدتی دارند فضای مناسب ایجاد کند به ویژه که اسلام به هیچ نحوی با طرح شبهه مخالف نیست.

وی با اشاره به اینکه حتی می‌توان در مورد بدیهیات مسائل دینی نیز سوال داشت چراکه سوال پله رشد فکری افراد است، بیان کرد: معنا ندارد به جوان بگوییم سوال نپرسد یا سؤالاتش را سانسور کند اگر دانش‌آموز و دانشجو سوالش را سانسور کند گویی به نبوغ و اندیشه او توهین کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: بنابراین باید پیگیر شد و مرجعی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان در نظر گرفت.

امام جمعه همدان افزود: در این شهر مؤسسه کلامی احیا فضایی نیاز دارد که مردم مراجعه کنند، در واقع مؤسسه کلامی در همدان نیازمند حمایت است.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه‌های دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان مؤسسه کلامی احیا را مورد حمایت قرار دهند و بیش از پیش ورود کنند اگرچه در این حوزه از کتابخانه‌های عمومی استان همدان به دلیل ورود مؤثر در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 6210512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha