۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷

معاون وزیر راه:

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد

۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی عباسی اظهار کرد: ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن وارد فاز ساخت و اجرایی شده است این زمین‌ها با هزینه صفر اختصاص یافته است.

وی افزود: بانک‌ها به قانون جهش مسکن که سهم ۲۰ درصدی است باید عمل کنند. بخشی از بانک‌ها به تعهدات عمل کرده و بخشی دیگر عمل نکرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی باید خط اعتباری از سوی بانک مرکزی اعلام شود. سهم مسکن از رشد هشت درصدی اقتصادی ۲ درصد است که رونق ساختمان می‌تواند این رشد را تأمین کند.

عباسی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان دومین بخش پیشران اقتصاد کشور است، گفت: این صنعت از لوکوموتیوهای اصلی اقتصاد کشور است که در کنار رشد اقتصادی، اشتغالزایی را در شهرها و روستاها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در بحث تورم نیز بخش مسکن تأثیر گذار است و با رونق ساختمان سازی منجر به کاهش تورم می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه کشور بر استفاده از فناوری‌ها تاکید شده است، گفت: باید به سهم ۳۰ درصدی برسیم در حوزه فناوری‌های صنعت ساختمان پیشرفت‌هایی داشته است که باید تأمین مالی را پیگیری و در دستور کار کنیم.

کد خبر 6210553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Reza0020 IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
      0 0
      میخام که صد هزار واحد تحویل نشه چرا پروژه ما سازه اش مال 15سال پیش بوده و مصالح اش مال سال 1401بوده ولی الان میخواهند 80میلیون گرانتر از ما بگیرند مگه ما دیگه جای پول قرض کردن یا وام گرفتن را داریم که شماها یک درصد تو فکر ما نیستید که ما هر چی داشتیم و نداشتیم و چندین وام و و چندین پول قرض کردن از ا