۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وزش باد شدید و نفوذ خیزش گردوخاک و افزایش شاخص آلودگی هوا طی ۴۸ ساعت پیش رو هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسؤولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه هشدار سطح زرد اعلام کرد که از عصر امروز پنجشنبه تا شامگاه روز شنبه هشتم تا نهم) شهریور ماه وزش باد به نسبت شدید تا شدید، نفوذ و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مناطق شمالی و شرقی استان را فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، وزش باد و خیزش گردوخاک طی ۴۸ ساعت پیش رو به ویژه در آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، زواره، کاشان، کوهپایه، مهاباد، نائین، نطنز، ورزنه، فرودگاه اصفهان و کلان‌شهر اصفهان محسوس‌تر است.

اداره کل هواشناسی اصفهان در ادامه نسبت به نفوذ و خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، بالا رفتن شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، آسیب‌دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک و خسارت به محصولات کشاورزی و خطر وقوع حادثه در فعالیت‌هایی نظیر کوهنوردی هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان به رعایت اصول بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد، پرهیز از توقف در کنار سازه‌های موقت، ساختمان نیمه‌کاره یا درختان کهنسال، اجرای تمهیدات لازم جهت حفاظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک و جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین بر لزوم پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک طی ۴۸ ساعت پیش رو تاکید کرده است.

کد خبر 6210720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha