۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۴۸

تکریمانه و قانونمند برای ارتقای جایگاه خانه مطبوعات تلاش می کنیم

تکریمانه و قانونمند برای ارتقای جایگاه خانه مطبوعات تلاش می کنیم

قزوین- خانه مطبوعات قزوین اعلام کرد : برای تحول و ارتقای جایگاه خانه مطبوعات در دوره جدید و تجهیز آن با جسارت، کرامت و قانونمند گام برمی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی خانه مطبوعات استان قزوین در پاسخ به اظهارنظر یکی از اهالی سابق رسانه جوابیه‌ای را صادر کرد.

متن جوابیه بدین شرح است:

با توجه به این‌که اخیراً یکی از اهالی سابق رسانه در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی مسائلی را علیه خانه مطبوعات استان مطرح کرده است ضروری می‌دانیم برای تنویر افکار عمومی به‌ویژه اهالی رسانه و مشخصاً اعضای خانه نکاتی را بیان کنیم:

این فعال رسانه مدعی شده که خانه مطبوعات توسط او و مدیر مسئول نشریه‌ای که وی سردبیر آن بوده، بنیان نهاده شده است؛ ادعایی که مستند به هیچ‌گونه سابقه روشنی نبوده و خانه مطبوعات تشکیلاتی است که از ابتدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد نهاده شده است.

خانه مطبوعات یک نهاد برآمده از بطن رسانه است و بدیهی است که خانه‌ای که تا پیش از این، نه دفتر و ساختمانی داشته و نه سازمان و تشکیلاتی، برای خود امکاناتی را فراهم سازد. فراهم کردن این امکانات، در شرایط تورمی و گرانی کنونی، نه با حق عضویت اندک اعضا ممکن است و نه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (که ساختمانی را بدین منظور در اختیار خانه قرار داده)، چنین اعتباراتی را در اختیار دارد.

این‌که هیات مدیره خانه مطبوعات استان به استناد بند ۱۰ ماده ۲ فصل دوم اساسنامه خانه مطبوعات که بر "جذب حمایت‌های مالی و تسهیلات دولتی" تاکید دارد تصمیم گرفته است تا از اعتبارات فرهنگی برخی نهادها و مشخصاً شهرداری براساس مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر قزوین بدین منظور استفاده کند، نه امری غیرقانونی است و نه آن‌گونه که در کلام ناپسند و مذموم این فعال سابق رسانه آمده، گدایی است و نه کاستن از شان و جایگاه رسانه و اهالی رسانه، که یک مطالبه واقعی و حقیقی از اعتبارات فرهنگی است که خانه مطبوعات بهره‌گیری از آن را برای فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز اهالی رسانه، حق مسلم خود می‌داند.

باید از فردی که کلمه مذموم گداخانه را به خانه مطبوعات اطلاق کرده، پرسید چرا اندک زمانی پیش، هنگامی که توسط خانه مطبوعات به‌رغم عضو نبودن در این خانه، صرفاً به دلیل این‌که سردبیر هفته‌نامه‌ای هستند (که بعداً مشخص شد در زمان دعوت نبوده‌اند) به آیین تقدیر از خبرنگاران در یکی از نهادهای غیر دولتی دعوت شدند، چرا خانه را گداخانه ندانستند و هم در آن مراسم حضور پیدا کردند و هم کارت هدیه این آیین را دریافت کردند؟

یا این‌که اگر سیاست‌ها و اقدامات خانه را این‌چنین می‌دانستند چرا پس از مواجهه با اعتراض مسئولان آن هفته‌نامه که تاکید داشتند ایشان مدتی است مسئولیتی در این نشریه ندارد که به نام آن هفته‌نامه، کارت هدیه گرفته، کارت دریافتی را عودت ندادند و بگویند من چنین وجوهی را که از محلی غیر از اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه شده، نمی‌پذیرم؟!

آیا مسئله جذب کمک از نهادهای مسئول، برای تجهیز و ساماندهی خانه مطبوعات دارای ایراد است یا اینکه مسئله، امری فراتر است و آن را باید در مسائل و چالش‌های برخی افراد دید که به خود حق می‌دهند دیگرانی را که با رای اهالی رسانه به عنوان هیات مدیره خانه مطبوعات برگزیده شده‌اند با عباراتی مشمئز کننده مورد هتک و بی‌احترامی قرار دهند و ضمن برهم زدن فضای رسانه‌ای استان، سبب سوءاستفاده برخی افرادی شوند که به دلایل کاملاً روشن و مسبوق به برخی سوابق، مترصد فضاسازی علیه نمایندگان قانونی اهالی رسانه در خانه مطبوعات هستند.

کد خبر 6210994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha