۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵

زمان مرحله استانی بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف اعلام شد

زمان مرحله استانی بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف اعلام شد

زمان برگزاری مرحله استانی بخش معارفی چهل‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به صورت همزمان در سراسر کشور برپا می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعلام اسامی برگزیدگان مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تعیین شدن نفرات راه‌یافته به مرحله استانی این بخش، زمان برگزاری این مرحله از مسابقات اعلام شد.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مرحله استانی بخش معارفی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز پنجشنبه پنجم مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این زمان پیش از این و در آئین‌نامه مسابقات ۲۹ شهریورماه اعلام شده بود، اما بنا بر درخواست برخی استان‌ها و شرکت‌کنندگان و به منظور مطالعه بیشتر منابع آزمونِ مرحله استانی، زمان اجرای این مرحله یک هفته به تعویق افتاده و پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان برگزارکننده مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران از ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها خواسته است تا نام و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون مرحله استانی بخش معارفی را تا هجدهم شهریورماه اعلام کنند.

یادآور می‌شود مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هجدهم مردادماه در دو بخش آقایان و بانوان به صورت همزمان در ۳۰۱ مرکز آزمون در سراسر کشور برگزار و نتایج آن اعلام شد.

بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی در چهار رشته معارف قرآن کریم (دو گروه شیعه و اهل سنت)، ترجمه عمومی قرآن کریم، معارف صحیفه سجادیه و معارف نهج‌البلاغه برنامه‌ریزی شده است، از بین این رشته‌ها ترجمه عمومی قرآن کریم صرفاً در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، اما سایر رشته‌ها تا مرحله سراسری ادامه دارد.

برگزیدگان رشته ترجمه عمومی قرآن کریم نیز از سوی شهرستان‌های برگزارکننده این آزمون تجلیل می‌شوند، حد نصاب این رشته برای تجلیل نیز حداقل ۵۰ درصد امتیاز کل آزمون اعلام شده است.

کد خبر 6211103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha