۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۵

نماینده ولی فقیه در همدان:

مدیر اسلامی جهت گیری دینی داشته باشد

مدیر اسلامی جهت گیری دینی داشته باشد

همدان_نماینده ولی فقیه در همدان گفت: با صرف مسلمان بودن فرد مدیر اسلامی نمی‌شود، بلکه شاخصه و ملاک مدیر اسلامی این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد،

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: تقوا در بین کارگزاران جمهوری اسلامی، یک یعنی مدیر اسلامی شدن است.

وی با بیان اینکه با صرف مسلمان بودن فرد، مدیر اسلامی نمی‌شود، ادامه داد: بلکه شاخصه و ملاک مدیر اسلامی این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقوا در عرصه اجتماعی یعنی جهت گیری دینی داشته باشند، افزود: تشکیل حکومت دینی و تلاش برای اصلاح حاکمیت یک تلاش اخلاقی است.

امام جمعه همدان افزود: اینکه پیامبر گرامی اسلام فرمود، من برای مکارم اخلاق مبعوث شدم به این معنا نیست که تنها باید خوش اخلاق باشید و با سیاست کاری نداشت.

وی با اشاره به اینکه بدون حکومت دینی و اصلاح روابط اجتماعی، اخلاق فردی هم اصلاح نمی‌شود، اضافه کرد: اولین کاری که پیامبر پس از ورود به مدینه انجام دادند، تشکیل یک حاکمیت دینی بود.

شعبانی موثق افزود: تشکیل حاکمیتی که محورش بر مدیریت و توافق جمعی است، از اصول مدیریت و سیاسی پیامبر بود.

وی ادامه داد: توافق نامه جمعی که نه فقط مسلمان که یهودی‌ها نیز آن را امضا کردند و محور رفتارها و سیاست ورزی‌ها بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) تلاش کردند تا جامعه قانونمند باشد و به آن پایبند باشند، تصریح کرد: نفی ریاست طلبی از دیگر اصول مدیریتی پیامبر بود.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند، کسی که شهوت پرست و قدرت طلب است اگر به مسئولیت برسد منافع و منابع جامعه اسلام را فنا می‌کند.

امام جمعه همدان افزود: باید تلاش کنیم کسانی به مسئولیت برسند که به معنای واقعی کلمه اعتقاد به مبانی اسلامی داشته باشند.

کد خبر 6211402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha