۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۴۵

امام جمعه گناوه:

حادثه کربلا هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد

حادثه کربلا هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: حادثه بزرگ کربلا، یکی از حوادث و وقایع مهم تاریخ بشریت است که هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی جمعه شب در مسجد شهید حر خسروی گناوه اظهار داشت: حادثه کربلا، یکی از حوادث و وقایع مهم تاریخ بشریت است که هرگز فراموش نخواهد شد.

امام جمعه گناوه افزود: به تعبیر یکی از علما، حوادث تاریخی هر چند بزرگ باشد با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده می‌شوند و تنها حادثه کربلا است که هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی گفت: هر چه زمان بر این حادثه تلخ و جانکاه بگذرد هرگز به سردی نخواهد گرایید چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «إِنَّ لِقَتْلِ‏ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً».

وی ادامه داد: شاید در تاریخ بشریت مصیبتی هم بالاتر از مصائب حضرت امام حسین (ع) نباشد و در زیارت عاشورا «عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ» بیان شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: کشته شدن امام حسین (ع) به قتل زجر کش شدن و قتل «صبر» بود و هیچکس مانند ایشان در عالم به شهادت نرسید و هیچ مصیبتی بالاتر آن نیست.

جنایات دشمنان در واقعه کربلا

وی با اشاره برخی از جنایات دشمنان که در کربلا مرتکب شدند، تصریح کرد: جنایاتی که از سوی دشمنان در واقعه کربلا رخ داد در جامعه بشریت بی نظیر بود و این مصیبت بزرگترین و بالاترین مصائب عالم بشری است.

امام جمعه گناوه گفت: در این مصیبت که بالاترین مصائب عالم است، همه عالم هستی و آنچه در آسمان و زمین است برای شهادت امام حسین (ع) گریان شدند، اگر چه این موضوع با عقل و فهم و درک محدود بشری قابل درک نباشد.

وی گفت: همانگونه که هر چه در عالم است تسبیح خدا می‌کنند اما انسان‌ها با عقل و فهم محدود خود این تسبیح را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به برخی روایات پیرامون وقایع خارق العاده بعد از شهادت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: حوادث خارق العاده‌ای بعد از شهادت امام حسین (ع) رخ داد که در برخی کتب و منابع به آنها اشاره شده است.

کد خبر 6211668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha