۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳

خرید محافظ ستون؛ سرمایه‌ گذاری کوچک برای امنیت بزرگ

خرید محافظ ستون؛ سرمایه‌ گذاری کوچک برای امنیت بزرگ

محافظ ستون، ناجی ستون‌ ها و خودرو ها! با نصب ساده، از خراش و ضربه خداحافظی کنید و به پارکینگ‌ تان امنیت و زیبایی ببخشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پارکینگ‌ها از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در هر ساختمان تجاری، اداری و مسکونی به شمار می آیند که به دلیل رفت و آمد بالا، به تجهیزات پارکینگ (تجهیزات محافظتی) نیاز دارند تا بدین صورت هم پارکینگ‌ها دچار فرسودگی نشوند و همچنین ماشین‌ها در صورت برخورد با ستون، آسیب جدی نبینند. از جمله مهم‌ترین تجهیزات پارکینگ می‌توان به محافظ ستون پارکینگ، استاپر پارکینگ و غیره اشاره داشت.

محافظ ستون پارکینگ همان ضربه گیر ستون محسوب می‌شود که در انواع و اقسام مختلفی تولید شده و بدین ترتیب می‌تواند از ایجاد ضربه به ستون توسط ماشین‌ها جلوگیری کند. این تجهیزات پارکینگ می‌تواند علاوه بر ایجاد ظاهری مناسب برای پارکینگ‌ها، استفاده از این مکان‌ها را راحت تر کند. اگر به دنبال خرید محافظ ستون پارکینگ هستید، به مجموعه آرتمیس پارکینگ مراجعه نمایید.

در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی محافظ ستون پارکینگ بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

محافظ ستون پارکینگ چیست؟

قاعدتاً هنگامی که به پارکینگ‌های ساختمان‌های اداری و تجاری مراجعه کرده اید، یک سری تجهیزات پارکینگ بسیار مخصوص و یک سری محافظ‌های ستون را مشاهده نموده اید که به دور ستون‌ها کشیده شده است. یکی از این ادوات ویژه محافظ ستون پارکینگ است که وجود آن در پارکینگ‌های عمومی و حتی در پارکینگ‌های مسکونی، یک نیاز محسوب می‌شود. شایان ذکر است که پارکینگ‌ها، به غیر از محافظ ستون پارکینگ به خط کشی پارکینگ نیز نیاز خواهند داشت تا افراد یا کاربران به هنگام استفاده، بتوانند راحت تر اتومبیل‌های خود را پارک نمایند.

اگر بخواهیم تعریفی از محافظ ستون پارکینگ را بیان کنیم، باید اشاره نماییم که ضربه گیر ستون یا محافظ ستون، یک سری تجهیزات ویژه است که محل نصب آنها در کنج ستون و لبه دیوارها می‌باشد. این وسایل و ادوات ویژه می‌تواند هم از خودرو کاربران به هنگام ضربه به دیوارها یا ستون‌ها محافظت نماید و همچنین از مصالح ساختمانی به کار رفته در ستون‌ها مراقبت کند. امروزه استفاده از این ادوات و تجهیزات مخصوص پارکینگ، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران نیز در بسیاری از مجتمع‌های تجاری و مسکونی، به کار رفته است.

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که چرا به محافظ لبه‌های ستون و دیوار یا همان محافظ ستون پارکینگ، نیاز است؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره شود که نصب محافظ ستون به عنوان راه حلی کاملاً موثر به منظور کاهش هزینه‌های احتمالی ناشی برخورد اتومبیل به ستون یا دیوار پیشنهاد می‌شود.

انواع محافظ ستون پارکینگ در آرتمیس:

محافظ ستون پارکینگ از جمله ادوات و تجهیزات پارکینگ می‌باشد که توسط مجموعه آرتمیس طراحی و تولید شده و در اختیار درخواست کنندگان قرار می‌گیرد. به صورت کلی این مجموعه تجهیزات خاصی را برای حفظ ایمنی حرکت خودرو در پارکینگ‌ها طراحی کرده است تا بدین ترتیب بتواند از برخورد خودرو با بخش‌های مختلف پارکینگ و ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. محافظ ستون پارکینگ از متریال لاستیکی و کاملاً ارتجاعی ساخته می‌شود تا به هنگام ضربه، آسیبی به بدنه خودرو وارد نگردد. این تجهیز به عنوان یک ضربه گیر بسیار قدرتمند عمل می‌کند و می‌تواند در تمامی محیط‌ها از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و … کاربرد داشته باشد. شایان ذکر است که محافظ‌های ستون معمولاً دارای شکلی به صورت نبشی بوده و می‌تواند در کنج‌های ستون و یا در زاویه‌های ۷۰ الی ۱۱۰ درجه دور ستون را بپوشاند. همچنین محافظ ستون پارکینگ در انواع مختلفی توسط مجموعه آرتمیس ارائه شده تا افراد بتوانند بر اساس نیاز خود و همچنین شکل ستون‌ها، آنها را تهیه فرمایند، برای خرید محافظ ستون به وب سایت ما مراجعه کنید. از جمله انواع محافظ ستون پارکینگ، به صورت زیر است.

محافظ ستون نبشی شکل:

یکی از کاربردی‌ترین انواع محافظ‌های ستون، نوع نبشی شکل آنها است که برای ستون‌های مکعب مستطیل شکل کاربرد دارد. این نوع از محافظ ستون پارکینگ مانند یک نبشی نرم و لاستیکی و ارتجاعی است که در کنج‌های ستون قرار داده می‌شود و می‌تواند این بخش‌هایی از ستون را که بیشترین برخورد با خودرو را دارد بپوشاند و مانند یک فوم ضربه گیر ستون بسیار خاص عمل کند. البته معمولاً پشت لاستیک ارتجاعی و ضربه گیر این ستون‌ها یک ورق فلزی به کار رفته است تا بتواند به هنگام ضربه، از مصالح ستون نیز محافظ کرده و از ریختن بتن به کار رفته در آن نیز جلوگیری کند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که برای این محصول نیز می‌توان طول‌های متفاوتی را در نظر گرفت.

محافظ ستون دو جداره:

نوع دیگری از محافظ‌های ستون پارکینگ، محافظ‌های دو جداره می‌باشد که نسبت به نوع اول یا همان محافظ ستون نبشی شکل، مزیت‌های دیگری نیز دارد. این نوع از محافظ ستون پارکینگ نیز از لاستیک‌های ارتجاعی و همچنین به صورت طولی (در اندازه‌ها و طول‌های مختلف) طراحی و ساخته می‌شود. یکی از مزیت‌های بسیار مهم محافظ ستون دو جداره نسبت به سایر محافظ ستون‌ها مانند محافظ نبشی شکل، این است که به صورت مشبک بوده و یک سری فضاهای خالی میان لایه‌های آن وجود دارد که باعث سبک تر شدن محافظ و همچنین ضربه گیری بیشتر آن می‌شود. البته این نوع محافظ ستون یا ضربه گیر ستون، در برابر ضرابات شدید مقاومت چندانی ندارد. برای خرید اینترنتی ضربه گیر ستون پارکینگ می‌توانید به وب سایت مجموعه آرتمیس مراجعه فرمایید. از جمله نکات مهمی که باید در خصوص این نوع محافظ‌های ستون بدانید، به شرح زیر است:

این نوع از محافظ‌ها با توجه به شکل خاصی که دارند، در گوشه ستون‌ها و کنج دیوارها قرار می‌گیرند

در واقع محافظ دو جداره، به صورت یک توده لاستیکی ارتجاعی می‌باشد که ضربه را به خوبی در کنج‌ها دریافت و منتقل می‌نماید.

محافظ ستون نواری یا محافظ ستون گرد:

سومین نوع محافظ ستون پارکینگ، محافظ‌های نواری یا همان محافظ ستون گرد می‌باشد. می‌توان اذعان داشت که محافظ ستون گرد یا محافظ ستون نواری، برای ستون‌های گرد (ستون‌های به شکل استوانه) طراحی و ساخته شده است. این نوع از محافظ‌های ویژه، زمانی که بر روی ستون‌های گرد نصب می‌شود، می‌تواند از برخورد اتومبیل با ستون جلوگیری کند. طراحی این نوع از محافظ‌ها به شکلی است که در طول‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند دور تا دور ستون را بپوشاند. بدین ترتیب می‌توان به این اطمینان رسید که میزان آسیب رسیدن به خودرو همچنین مصالح ستون، به شدت کاهش می‌یابد. از جمله مزیت‌های استفاده از این نوع محافظ ستون پارکینگ برای ستون‌های گرد، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

دوام بسیار مناسب و نصب راحت

طراحی شده با استفاده از متریال اولیه بسیار با کیفیت

برخورداری از ضربه پذیری بالا و جلوگیری از آسیب رسیدن به ستون‌های گرد

دارای خاصیت ارتجاعی

افزایش ایمنی فضای پارکینگ با ستون گرد مانند مجتمع‌های تجاری بزرگ و...

خرید محافظ ستون؛ سرمایه‌ گذاری کوچک برای امنیت بزرگ

محافظ ستون لبه گرد:

آخرین نوع انواع محافظ ستون پارکینگ، محافظ‌های ستون لبه گرد می‌باشد. به لحاظ ظاهری این نوع از محاظ های ستون مانند محافظ‌های نبشی شکل هستند. اما یک تفاوت اساسی با محافظ‌های نبشی دارند. این تفاوت نیز بدین صورت است که در کنج نبشی کاملاً عمودی یا به اصطلاح تیز می‌باشد (دقیقاً به شکل خود نبشی). اما در محافظ‌های لبه گرد، بخش کنج به جای آن که به صورت عمودی طراحی گردد، یک انحنای به خصوصی به آن افزوده شده است. این نوع از محافظ‌ها یک مزیت اساسی نسبت به نوع نبشی دارند! بدین ترتیب که انعطاف پذیری آنها به هنگام ضربه بیشتر می‌باشد. خرید محافظ ستون لبه گرد، برای ستون‌های عادی یا همان مکعب مستیل شکل، یک راه حل عالی برای جلوگیری از ضربه خوردن ستون هاست.

مزایای محافظ ستون:

پیش از آن که به بررسی مزایای محافظ ستون بپرداریم، باید اشاره کنیم که به غیر از محافظ‌های ستون، لاستیک ضربه گیر درب پارکینگ نیز توسط مجموعه آرتمیس طراحی و ساخته شده است تا بدین ترتیب در صورت برخورد اتومبیل با درب پارکینگ، هم از درب و همچنین از خود اتومبیل محافظت شود. به صورت کلی استفاده از محافظ ستون پارکینگ، مزیت‌های ویژه ای دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

جلوگیری از آسیب رسیدن به ستون و خودروها به هنگام برخورد به ستون

برخورداری از نوارهای شبرنگ برای افزایش قابلیت دید در شب و تاریکی

افزایش زیبایی در پارکینگ‌ها

مقرون به صرفه بودن

کاهش هزینه‌های نگهداری و مراقبت از ساختمان‌ها به خصوص پارکینگ‌ها

برخورداری از قابلیت نصب آسان

دارای طول عمر بالا به دلیل استفاده از مواد و متریال با کیفیت در ساخت ان ها

خرید محافظ ستون پارکینگ:

اگر به دنبال خرید محافظ ستون پارکینگ هستید، باید اشاره کنیم که قیمت محافظ ستون پارکینگ، با توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، بسیار مقورن به صرفه است و می‌تواند هزینه‌های نگهداری از ساختمان را کاهش دهد. البته باید این نوع تجهیزات پارکینگ را از فروشندگان معتبر خریداری کنید تا به شما در خصوص کیفیت محصول ضمانت دهند.

خرید محافظ ستون؛ سرمایه‌ گذاری کوچک برای امنیت بزرگ

سخن پایانی:

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی محافظ ستون پارکینگ بپردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ضربه گیر ستون و همچنین انواع محافظ‌های ستون و تجهیزات پارکینگ، به وب سایت آرتمیس پارکینگ مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6211989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه GB ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      کاربرد محافظ ستون چیه؟
    • Mahdi ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      0 0
      محافظ ستون ضربه گیر جنسش چیه؟