۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد؛

بیش از ۴.۵ میلیون تُن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد

بیش از ۴.۵ میلیون تُن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شد

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در پنج ماه سال جاری را بیش از چهار میلیون و ۸۷۱ هزار تُن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری با ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در مجموع ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۷۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۲۱۸ تن به جابجایی فرآورده‌های نفتی و ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۵۲ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری در خصوص عملکرد این بنادر در حوزه صادرات نیز گفت: در این بازه زمانی دو میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۵۰ تن کالا به مقصد کشورهای هدف صادر شد.

به گفته سالاری؛ از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۳۳۱ تن آن مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۱۹ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.‌

وی گفت: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۹۳۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب جابه‌جا شد.

مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: از این میزان بنادر با کاپوتاژ یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۷۹ تن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۱۳ درصدی و کاپوتاژ ۶۹۸ هزار و ۱۵۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی روزهای پر رونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

کد خبر 6212140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha