مهر گزارش می دهد؛

مراسم معارفه ۳ مقام فناوری با حضور گزینشی رسانه‌ها

مراسم معارفه ۳ مقام فناوری با حضور گزینشی رسانه‌ها

طی روزهای اخیر و با آغاز به کار وزرای جدید دولت شاهد برگزاری مراسم معارفه برخی وزرا بدون حضور رسانه ها و آشفتگی در دعوت از خبرنگاران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با شروع به کار دولت چهاردهم و تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی، مراسم تودیع و معارفه وزرا و معاونان رئیس جمهور آغاز شد. در ۲ هفته اخیر ۳ مراسم تودیع و معارفه در حوزه فناوری برگزار شد که در هر سه این مراسم‌ها، اصحاب رسانه نه خبرنگاران حوزه‌های تخصصی و نه خبرنگاران سیاسی حضور نداشتند.

۲۳ مردادماه مراسم تودیع و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حضور محمدرضا عارف و بدون حضور نمایندگان رسانه‌ها به ویژه خبرنگاران برگزار شد.

۸ شهریورماه نیز مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همین صورت و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد البته در این مراسم رئیس جمهور حضور داشت و حتی خبرنگاران سیاسی نیز به این مراسم دعوت نشدند و گفته شد نهاد ریاست جمهوری خود اقدام به پوشش مراسم خواهد کرد و اخبار بر روی سایت نهاد بارگذاری می‌شود.

تودیع و معارفه وزیر ارتباطات دولت چهاردهم نیز عصر امروز ۱۰ شهریورماه با حضور معاون اول رئیس جمهور و خبرنگاران گزینشی رسانه‌ها برگزار شد! این در حالی است که ابتدا از خبرنگاران رسانه‌ها برای حضور در مراسم دعوت شده بود اما ۴ ساعت پیش از آغاز مراسم با دستور نهاد ریاست جمهوری به وزارت ارتباطات، این وزارتخانه اعلام کرد که در این مراسم قرار نیست خبرنگاری حضور داشته باشد.

البته بعداً مشخص شد برخی نمایندگان رسانه‌ها در مراسم با مجوز معاون اول رئیس جمهور اجازه ورود و پوشش برنامه را پیدا کردند!

به دنبال حذف خبرنگاران از جلسه تودیع و معارفه وزیر ارتباطات دو تن از خبرنگاران حوزه ارتباطات نسبت به این موضوع اعتراض کرده و نوشتند: امروز معارفه وزیر جدید ارتباطات بود که قرار بود برویم. الان اعلام کردند که نباید خبرنگاری در مراسم حضور داشته باشد.

یکی دیگر از خبرنگاران نوشت: امروز معارفه ستار هاشمی با حضور محمدرضا عارف و خبرنگاران بود. الان زنگ زدند گفتند آقای عارف نمی‌خواهند خبرنگاری در مراسم حضور داشته باشد. آقای پزشکیان فکر می‌کردم در دولت جدید سیاست‌های گزینشی دعوت از خبرنگار تمام می‌شود اما گویا در بر همان پاشنه می چرخد.

همه اینها در حالی است که علیرضا خامسیان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره حذف خبرنگاران از حضور در مراسم بالاخص بعد از انتشار تصویری از پسر عارف در مراسم معارفه وزیر صمت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز مراسم معارفه دو وزیر با حضور معاون اول رئیس جمهور و با همراهی همکاران عزیزم در رسانه‌ها برگزار شد. مراسم‌های بعدی و اینچنینی هم با همین ساز و کاری که دیگر مراسم‌ها برگزار شده بود انجام خواهد شد. دوستان خوبم در رسانه‌ها نقل و قول‌های غیردقیق را اصالت ندهند.

حال سوال این است که این رویه آشفتگی دقیقه ۹۹ که در حذف و دعوت اجباری از خبرنگاران پشت در مانده وجود دارد، آیا در جلسات تودیع و معارفه پیش رو و یا سایر برنامه‌های دولت چهاردهم ادامه خواهد داشت یا با احترام بیشتری با اصحاب رسانه برخورد خواهد شد؟

کد خبر 6212263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha