۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶

نماینده ولی فقیه در گیلان:

«جهاد تبیین» در دانشگاه‌ها ضرورت دارد

«جهاد تبیین» در دانشگاه‌ها ضرورت دارد

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت ارتقای دانش سیاسی اساتید و دانشجویان تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین در دانشگاه‌ها برای تعالی جامعه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر شنبه در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های استان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های گیلان، پیوند بین حوزه و دانشگاه را از ثمرات انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: دانشگاه‌ها مبدا تحول و پیشرفت جامعه هستند.

وی با تاکید بر تقویت کارکردهای فرهنگی و پژوهشی مراکز دانشگاهی، اظهار کرد: امروز حوزوی آگاه و آشنایی نسبت به جامعه و سیاست کاملاً دانشگاهی را درک می‌کند و دانشگاهی آگاه و فرهیخته و آشنا به مسائل روز نیز قشر حوزه را درک می‌کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تربیت قشر فرهیخته جامعه از ثمرات وحدت بین حوزه و دانشگاه است؛ ادامه داد: اقشار مختلف جامعه در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند لذا توجه به ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی اساتید و دانشجویان برای تعالی جامعه ضرورت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در طول تاریخ شیعه چند دوره تحول عمیق علمی را شاهد بودیم و امروز سطح دانش در دانشگاه‌های کشور به ویژه استان در طراز خوبی قرار دارد.

امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها به تقویت زیربناهای فرهنگی و توسعه رشته‌های مرتبط با نیازهای جامعه توجه کنند، تصریح کرد: نظارت بر کارکردهای اعضای هیئت علمی، توجه و حمایت از نخبگان در اولویت رؤسای دانشگاه‌ها باشد.

وی همچنین خواستار برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با حفظ هویت تمدن اسلامی-ایرانی، در دانشگاه‌ها شد و گفت: دانشگاه‌ها در تکریم اساتیدی که در مسیر ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند، گام بردارند.

آیت الله فلاحتی بر تقویت جایگاه پژوهش در دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

امام جمعه رشت، همچنین خواستار تبادل علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر و سایر مراکز علمی شد و ابراز داشت: در راستای لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و علمی پسندیده است که دانشگاه‌ها از اساتید معمم بهره بگیرند و روحانیون شاخص را دعوت به همکاری کنند.

کد خبر 6212415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha