۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین خبر داد؛

مشاهده پلنگ در ارتفاعات کوه‌های قیروکارزین

مشاهده پلنگ در ارتفاعات کوه‌های قیروکارزین

قیروکارزین-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین در استان فارس گفت:یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این شهرستان مشاهده شدکه نشان ازحفاظت مشارکتی و تعامل جوامع محلی با محیط زیست شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس قائدی با ابراز خرسندی از امنیت زیستگاه و شرایط بهینه فراهم شده برای تکثیر گونه نادر پلنگ در این شهرستان گفت: همه تمهیدات برای مراقبت از گونه‌های کمیاب حیات وحش به کار گرفته می‌شود، حضور پلنگ در ارتفاعات تحت مدیریت محیط زیست شروع خوبی برای بازپروری آسیب‌هایی است که به این مناطق وارد شده است به گونه‌ای که هم اکنون گزارش‌های دیگری مبنی بر مشاهده پلنگ مادر با دو توله آن در ارتفاعات شهرستان گزارش شده است.

قائدی با برشمردن دستاوردها و مواهب حفاظت مشارکتی ادامه داد: حفاظت مشارکتی از محیط‌زیست و حیات وحش، تنها راه نجات زیست‌بوم مناطق مختلف در این شهرستان است و در این مسیر چاره‌ای جز مشارکت بخشی مردمی برای حفاظت پایدار از محیط‌زیست نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین افزود: حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده و افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت یکی از برنامه‌های مهم است که با توجه به وسعت بالای اراضی محیط‌زیستی و تنوع حیات‌وحش و تعداد اندک محیط‌بانان، افزایش مشارکت مردمی و حضور دوستداران محیط زیست به امر حفاظت ضروری است.

قائدی در پایان از دوستداران محیط زیست خواست تا برای ترمیم خسارت‌های وارد شده به محیط زیست آستین همت بالا بزنند.

کد خبر 6212447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha