۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۳۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

جشنواره سینمای جوان ظرفیتی برای کشف استعداد فیلم سازان جوان است

جشنواره سینمای جوان ظرفیتی برای کشف استعداد فیلم سازان جوان است

مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان پیوند دهنده نسل جوان با سینماست، گفت: این رویداد ظرفیتی برای کشف استعداد فیلم سازان جوان فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر شنبه در نشست خبری شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که با عنوان «مهروشید» در سینما ملل مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای گردهمایی استعدادهای هنری و تبادل نظر میان هنرمندان را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد و خراسان رضوی در سال‌های اخیر میزبان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی متعددی بودند، گفت: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور و مرکز استعدادیابی هنری نقش بسزایی دارد.

وی گفت: جشنواره رسانه‌ای خورشید برای فعالان رسانه‌ای زن جهان و همچنین جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر و فیلم کوتاه در سال گذشته در مشهد برگزار شد.

حسین زاده با اشاره به اینکه بسیاری از سینماگران برجسته کشور، مسیر رشد خود را از دل سینمای جوانان آغاز کردند، افزود: این جشنواره‌ها باید به صورت هدفمند توسعه پیدا کند و امید است با تلاش هنرمندان خراسانی، آثار ارزشمندی برای جشنواره فیلم کوتاه تهران تولید شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، در خصوص برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در مشهد گفت: در ایام عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای زائران امام رضا (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده، جشنواره شصت و نهم منطقه‌ای سینمای نوجوان در مشهد آغاز به کار خواهد کرد، افزود: این رویداد در زمینه استعدادیابی و پیوند دادن نسل جوان با سینمای کشور اهمیت زیادی دارد.

حسین زاده با خاطر نشان کردن اینکه مشهد با برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، امکان معرفی این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم می‌سازد، افزود: مشهد میزبان شایسته‌ای برای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای بستری مناسب برای کشف و سرمایه‌گذاری روی استعدادهای خلاق در حوزه سینما فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشهد، میزبان بسیاری از هنرمندان و زائران داخلی و خارجی است، افزود: با توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سال‌های اخیر، مشهد به یکی از مراکز مهم سینمایی کشور تبدیل شده است و علاقه‌مندی مردم به سینما باعث شده سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه فعالیت کنند.

حسین زاده بیان کرد: با توجه به معنویت و فرهنگ رضوی در سینمای کشور، امید است هنرمندان و سینماگران با توجه به این منبع نور و معرفت، آثار برجسته‌ای خلق کنند.

کد خبر 6212512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha