۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۲۰

مدیر کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی خبر داد؛

خنداب آماده میزبانی جشنواره انگور

خنداب آماده میزبانی جشنواره انگور

خنداب - مدیر کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تاک داران در خنداب با برگزاری جشنواره انگور به استقبال پاییز می‌روند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی در بازدید از درمانگاه تاریخی دهنو اظهار کرد: جشنواره انگور امسال در محل درمانگاه تاریخی دهنو در شهرستان خنداب با حضور کشاورزان، تولید کنندگان شهرستان و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه محل برگزاری جشنواره امسال در درمانگاه تاریخی دهنو در نظر گرفته شده است گفت: جشنواره انگور در مهرماه سال جاری به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

مرادی نراقی بیان کرد: خنداب از قطب‌های مهم تولیدات کشاورزی و گردشگری کشور به شمار می‌رود و ما وظیفه داریم قابلیت‌های این بخش را بیش از پیش به مردم بشناسانیم و ظرفیت‌های تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در این شهرستان در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره انگور، با رویکرد معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها و حفظ آئین، آداب و رسوم منطقه در این شهرستان از سه سال پیش برگزار می‌شود گفت: تلاش می‌شود برگزاری این جشنواره ابعاد ملی داشته باشد.

شهرستان خنداب چهل درصد نیاز انگور استان مرکزی را تأمین می‌کند و قطب تولید انگور در استان مرکزی است و سالانه حدود ۳۰ هزار تن کشمش در این شهرستان تولید می‌شود، بخشی از کشمش فرآوری شده به خارج از کشور و بخشی نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

کد خبر 6212612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha