۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱

مدیرکل ارشاد لرستان:

آئین بزرگداشت «درویش رضا منظمی» موسیقی‌دان لرستانی برگزار می‌شود

آئین بزرگداشت «درویش رضا منظمی» موسیقی‌دان لرستانی برگزار می‌شود

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری آئین بزرگداشت «درویش‌رضا منظمی» موسیقی‌دان این استان در تاریخ ۱۸ شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد عصر امروز شنبه در جلسه هیئت‌امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان با استاندار لرستان، اظهار داشت: فرهیختگان و مفاخر سرمایه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.

وی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و مؤسسات فرهنگی آشناکردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: برگزاری بزرگداشت مفاخر به افزایش شناخت مردم نسبت به گذشتگان و چهره‌های برجسته استان کمک می‌کند و در توسعه فرهنگی اثرگذار است.

روانشاد با بیان اینکه ساخت مستند و زندگی‌نامه بزرگان و بزرگداشت مفاخر استان از مهم‌ترین اقدامات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است، افزود: تاکنون چند بزرگداشت برای مفاخر استان برگزار شده است و هجدهم شهریورماه نیز آئین بزرگداشت موسیقی‌دان لرستان استاد «درویش‌رضا منظمی» با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی گفت: برپایی بزرگداشت مفاخری همچون استاد «منظمی» شاید ادای دین به بزرگانی باشد که عمر خود را در راه اعتلای هنر صرف کردند و هیچ‌گاه ادعایی نداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سفر رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، برای شرکت در بزرگداشت استاد «منظمی»، گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این سفر با استاندار لرستان باهدف بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی در راستای توسعه فرهنگ محور و فراهم‌سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر برجسته استان امضا خواهد شد.

کد خبر 6212621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احسان معتمدی IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 2
      در اسلام موسیقی هیچ جایگاهی ندارد . مهمترین دلیل آن این است که موسیقی شبیه سحر و جادو است .که یکدفعه بدون هیچ چیز انسان را بشدت متأثر می کند که روح و روان انسان بشدت در اثر این تاثر آسیب می بیند و انسان از خدا دور می شود .