۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۰

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آخرین دورهمی یک خانواده «در روز خداحافظی»/یک فیلمنامه بلند نوشتم

آخرین دورهمی یک خانواده «در روز خداحافظی»/یک فیلمنامه بلند نوشتم

فرزاد رنجبر کارگردان فیلم کوتاه «روز خداحافظی» گفت که این فیلم داستان آخرین دورهمی یک خانواده است.

فرزاد رنجبر کارگردان فیلم کوتاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت خود بیان کرد: به تازگی فیلم کوتاه «روز خداحافظی» را ساخته‌ام که مراحل پس‌تولید را پشت سر گذاشته است. با این فیلم برای حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ثبت نام کرده ایم و منتظریم تا آثار منتخب معرفی شوند.

وی افزود: پیش از این فیلم کوتاه «رقص آب» را ساخته بودم که در جشنواره «تصویر دهم» دیپلم افتخار دریافت کرد و اکنون در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان-مشهد حضور دارد. با این فیلم هم در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ثبت نام کرده ام.

این کارگردان درباره داستان فیلم کوتاه «روز خداحافظی» توضیح داد: این فیلم درباره آخرین روزهای زندگی یک نویسنده در کنار خانواده اش است. این خانواده پیش‌تر یک ماشین ثبت نام کرده اند و این ماشین در همین روزها به دستشان می‌رسد. ماشین آن‌ها بهانه ای می شود برای یک دورهمی خانودگی و یک تجربه آخر.

کارگردان «آپولو» درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به عقیده من جشنواره فیلم کوتاه تهران در چند سال اخیر به لحاظ اجرایی و محتوایی خوب برگزار شده است و روند برخی فیلم ها بسیار رو به رشد بوده است. اما احساس می کنم که در داوری ها مخصوصا در سال گذشته ضعف‌هایی وجود داشت و داوری با عقیده و سلیقه برخی افراد مانند من همخوان نبود. امیدوارم امسال هم به لحاظ کیفی روند رو به رشدی را در فیلمسازان ببینیم و همچنین داوری ها رشد پیدا کنند.

وی ادامه داد: مخاطب فیلم کوتاه مخاطب حرفه ای است. وقتی می بینیم که برخی فیلم ها در آرای مردمی جزو فیلم های برتر هستند اما هیچکدام در نهایت بین فیلم‌های منتخب داوران نیستند یا تنها ۲ - ۳ فیلم حضور دارند. این مساله نشان می دهد که داوری ها گاهی اوقات منطبق با نظر و سلایق مخاطب نیستند.

کارگردان «رقص آب» با اشاره به نظام‌مند شدن اکران فیلم کوتاه عنوان کرد: اکران «هنر و تجربه» و پاتوق فیلم کوتاه اتفاقات خوبی هستند اما این اتفاقات باید نظام‌مند شوند و ساختار و قدرت محکمی پیدا کنند. این برنامه ها باید از دایره محدود چند هزار نفری فیلم کوتاه فراتر برود و با لایه های مختلف اجتماعی ارتباط بگیرد. ما در سال چند فیلم کوتاه داریم که مخاطب عام هم می تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. ما باید این مخاطبان را هم برای فیلم کوتاه جذب کنیم.

رنجبر در پایان از نگارش یک فیلمنامه بلند خبر داد و گفت: مشغول نوشتن یک فیلمنامه بلند کمدی هستم و حدود ۷۰ درصد فیلمنامه نوشته شده است. فیلم کوتاه «آپولو» کمدی بود، «رقص آب» هم مایه‌های کمدی دارد و من تا حدودی به این ژانر آشنا هستم. در ۳ سال گذشته ۴ فیلم کوتاه ساخته ام و امیدوارم در سالی که در پیش داریم، بتوانم اولین فیلم بلندم را بسازم.

کد خبر 6213295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha