۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

ارتقای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تجهیزات بندر بوشهر

ارتقای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تجهیزات بندر بوشهر

بوشهر- معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ایستگاه بین‌المللی ناوتکس در بندر بوشهر از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتقا پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدصادقی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه ناوتکس یکی از سامانه‌های مهم به منظور اعلام وضعیت هواشناسی و هشدارهای ایمنی به شناورها در آب‌های استان بوشهر است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: فعالیت این سامانه بدون تردید می‌تواند به کاهش مخاطرات ناشی از شرایط اضطرار دریایی در آب‌های استان کمک وافری کند و دریانوردان باید از ظرفیت این سامانه به‌خوبی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این معاونت همچنین به‌منظور کنترل و پایش شناورها و آلودگی زیست‌محیطی نسبت به بروز رسانی و ارتقا نرم‌افزاری رادار X-band اقدام شده است.

محمدصادقی ادامه داد: با نصب تجهیزات موردنیاز، شرایط برای ذخیره‌سازی تماس‌های ضروری آتش‌نشانی، سامانه ۱۵۵۰ و تماس‌های رادیویی فراهم شده است.

وی گفت: ذخیره‌سازی ارتباط‌های دریافتی می‌تواند در ارتقا کمی و کیفی واحدهای خدمات‌دهنده به جامعه بزرگ دریایی و بندری کمک شایان و قابل توجهی داشته باشد.

کد خبر 6213951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha