۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دشتستان تقویت شد

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دشتستان تقویت شد

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دولت سیزدهم پروژه‌های متعددی برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان دشتستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملکی‌زاده ظهر دوشنبه در نشست تشریح و تبیین پروژه‌های شاخص دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف در بخش بهداشت، عدالت در سلامت و تسهیل دسترسی افراد به خدمات بهداشتی بوده، به نحوی که همه اقشار جامعه بتوانند از این خدمات به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در دولت سیزدهم در شهرستان دشتستان ۳۲ پروژه با اعتبار در حدود هزار میلیارد تومان افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: از این ۳۲ پروژه، ۱۷ پروژه با اعتبار ۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش‌های مختلف شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

ملکی زاده همچنین بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۸۳۶ میلیارد تومان در حال اجرامی باشد که به شاخص‌ترین آنها که بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و توسعه بخش اورژانس بزرگ‌سال با ظرفیت ۶۰ تختخواب است، می‌توان اشاره نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هفته دولت امسال، ۷ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در شهرستان دشتستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

ملکی زاده اظهار کرد: در حوزه بهداشت، افتتاح و بهره برداری از دو مرکز خدمات جامع سلامت در رود فاریاب و کلمه در بخش‌های ارم و بوشکان و همچنین آغاز عملیات اجرایی پانسیون پزشکان مرکز دهداران و تنگ ارم، مرکز خدمات جامع سلامت وحدتیه و امام سجاد شهر برازجان را داشته‌ایم و در حوزه درمان نیز افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان شهید گنجی برازجان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که شهر برازجان به‌عنوان پایلوت این برنامه انتخاب شده بود، ۳۰ پایگاه سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در محلات مختلف شهر برازجان با همکاری دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با حوزه سلامت راه‌اندازی شده است.

کد خبر 6214121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      1 0
      بیمارستان برازجان هیچگونه امکاناتی ندارد خصوصا اورژانس مدیریت کلی ضعیف است