۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵

پلیس ترکیه مدیر مالیِ «موساد» را بازداشت کرد

پلیس ترکیه مدیر مالیِ «موساد» را بازداشت کرد

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که پلیس این کشور مدیر مالی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در ترکیه را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت روزنامه «دیلی‌صباح» ترکیه به نقل از منابع امنیتی ترکیه اعلام کرد که پلیس استانبول «لیرودون رکسهپی» مدیر شبکهٔ مالی موساد در ترکیه را بازداشت کرده است.

به گفته منابع دیلی‌صباح رکسهپی شهروند کوزوو است و مأمور انتقال پول به عوامل میدانی موساد در ترکیه بود؛ مأمورانی که وظیقه آنها تصویربرداری پهپادی از اهداف موساد در ترکیه و رهبری عملیات روانی علیه رهبران فلسطینی و جمع‌آوری اطلاعاتی از سوریه بود.

سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) مدیر شبکه مالی موساد را پس از کشف بی‌نظمی در حساب‌های مالی وی ردیابی کرد که نشان می‌داد وی از طریق شرکت «وسترن یونیون» مبالغ هنگفتی را به عوامل موساد منتقل می‌کرد.

آن‌گونه که دیلی‌صباح نوشته لیرودون رکسهپی به محض ورود به ترکیه در ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ تحت نظارت MIT قرار گرفت و در ۳۰ آگوست (۹ شهریور) در یک عملیات مشترک با پلیس استانبول در استانبول دستگیر شد.

پیش از این نیز پلیس ترکیه شماری از عوامل موساد در این کشور را بازداشت کرده، اما رکسهپی اولین عامل سرشناس موساد است که در سال جاری در ترکیه به دلیل تشدید عملیات‌ها علیه اعضای موساد دستگیر می‌شود.

کد خبر 6214581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha