۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد جمعیت فعال بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رشد جمعیت فعال بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت فعال بخش کشاورزی در استان از ۵۶ هزار نفر به بیش از ۶۱ هزار نفر رسیده است.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق آمار سامانه پایش کود و پهنه‌بندی، تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی به تفکیک کد ملی از ۶۷ هزار نفر سال گذشته به بیش از ۸۳ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بهره‌بردان بخش کشاورزی از دو طریق شناسایی شده‌اند تصریح کرد: تعدادی از کشاورزان از طریق سامانه کود و پهنه‌بندی و تعدادی از بهره‌برداران به خاطر توسعه واحدهای متراکم و گلخانه‌ای شناسایی شده‌اند.

برزگر ادامه داد: جمعیت فعال بخش کشاورزی از ۵۶ هزار نفر به بیش از ۶۱ هزار نفر در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای متراکم از جمله مجتمع «به جوجه زاگرس» که جز بزرگ‌ترین واحد تولید مرغ مادر استان به شمار می‌آید با کمبود نیرو مواجه هستند تشریح کرد: این شرکت بیش از ۶ ماه است که با کمبود نیروی کارگری مواجه بوده و متأسفانه تا امروز این مشکل رفع نشده است.

برزگر خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های که در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی صورت گرفته به نظر می‌رسد عوامل مختلفی باعث نبود نیروی کارگری در واحدهای صنفی وجود دارد که می‌توان به عدم اشتیاق کارگران فصلی به کار دائم در این واحدها، نداشتن فرهنگ کار کارگری در بین بانوان و تن ندادن نیروهای تحصیل کرده در کار کارگری اشاره کرد.

وی در پایان با اذعان بر اینکه امروز ما نیاز به تکنسین و کارگر ماهر در واحدهای مرغداری، دامداری و گلخانه‌ای داریم بیان داشت: برای بعضی از مشاغل سخت، مشقت‌بار و طاقت‌فرسا با چالش تأمین کارگر مواجه هستیم که لازم است برای حل این مشکل هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر 6214640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha