۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۲

احمد عزیزی با مهر مطرح کرد؛

چرا تکیه ثابت تعزیه برپا نشد؟/ حتی برای جلسات انجمن جا نداریم

چرا تکیه ثابت تعزیه برپا نشد؟/ حتی برای جلسات انجمن جا نداریم

یکی از تعزیه‌خوان‌های با سابقه با اشاره به بلاتکلیفی اختصاص مکانی ثابت برای اجرای تعزیه در طول سال، تصریح کرد در انجمن تعزیه ایرانیان حتی برای برگزاری جلسات‌ جای ثابت و مشخصی ندارند.

احمد عزیزی از تعزیه‌خوان‌های با سابقه درباره فعالیت‌های خود در ایام ماه صفر، به خبرنگار مهر گفت: در طول روزهای گذشته در مکان‌های مختلف به اجرای مجالس تعزیه پرداختیم. در حسینه «ده‌ملایی‌ها»، ایران مال و امامزاده عبدالله شهر ری اجرا داشتیم و مجالس تعزیه «حضرت ابوالفضل (ع)»، «حر» و «حضرت علی‌اکبر (ع)» را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: یکی از تجربه‌های قابل توجه ما در ایام ماه صفر، اجرای تعزیه در موکبی در بلوار کشاورز تهران بود. این موکب به سبک موکب‌های پیاده‌روی اربعین برپا شده بود و اجرای تعزیه در آن با استقبال قابل توجهی از سوی مردم همراه شد. فکر می‌کنم این اتفاق در سال‌های آینده هم رخ دهد و در این فضا اجرای تعزیه داشته باشیم. البته در «ایران مال» هم تعزیه اجرا کردیم که آن‌جا هم استقبال خوبی از اجراها شد.

عزیزی با اشاره به اینکه تا دهه فاطمیه اجرایی نخواهد داشت، یادآور شد: در سالی که تعزیه به ثبت جهانی رسید رئیس‌جمهور وقت قول داد تکیه‌های بزرگی در چند شهر ایران ساخته شود تا هر هفته در آن‌ها تعزیه اجرا شود. همچنین قرار بود مدرسه و موزه تعزیه هم راه‌اندازی شود که هیچ‌کدام این اتفاق‌ها رخ نداد.

وی تصریح کرد: ما در انجمن تعزیه ایرانیان هم جایی ثابت برای برگزاری جلسات خودمان نداریم و هر بار جلسات‌مان را در مکان‌های مختلف برگزار می‌کنیم.

این تعزیه‌خوان با سابقه در پایان سخنان خود تأکید کرد: در طول این چند سال سعی کردیم مکانی را از طریق شهرداری بخریم که پایگاهی ثابت برای تعزیه باشد که این امر میسر نشد. متأسفانه تاکنون مدیران و مسئولان تصمیم‌گیرنده برای اختصاص مکانی ثابت برای اجرای مجالس تعزیه با ما همراهی نکرده‌اند.

کد خبر 6214646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha