۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

خاطرات رزمندگان باید به عنوان میراثی ماندگار ثبت شود

خاطرات رزمندگان باید به عنوان میراثی ماندگار ثبت شود

لنگرود- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: خاطرات رزمندگان باید به عنوان میراثی ماندگار ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس بایرامی ظهر سه شنبه در جلسه‌ای راستای یادواره ۱۴۲ شهید والامقام بخش کومله و آئین رونمایی از کتاب «گل‌های باغ مصطفی» در سالن اجتماعات گردان حمزه سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: ایران با نزدیک به ۴۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس هنوز ظرفیت‌های زیادی برای گسترش ادبیات ایثار و شهادت دارد.

سردار بایرامی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای تولید کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس، افزود: هر یک از رزمندگان و شهدای ما دارای سوژه‌های بی‌نظیری هستند که می‌توانند موضوع کتاب‌ها و آثار ادبی قرار گیرند لذا نیاز است تا بیشتر به این موضوعات پرداخته و خاطرات این عزیزان ثبت و ضبط شود.

وی همچنین به اهمیت خاطرات جنگ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که آخرین سلاح یک رزمنده، خاطرات و تسبیحات اوست این خاطرات باید به عنوان میراثی ماندگار ثبت شوند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: ما در حال حاضر چندین پروژه تحقیقاتی در خصوص رزمندگان و شهدای شهر لنگرود در دست داریم یکی از این پروژه‌ها کتابی است که به زندگی و خاطرات شهید قاسم عسکری اختصاص دارد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید کتاب‌های جدید با موضوع خاطرات کوتاه خبر داد و گفت: ما از همه دوستان و رزمندگان تقاضا داریم تا خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارند چرا که این خاطرات می‌تواند به شکل کتاب‌های مختصر و مفید منتشر شود.

بایرامی بر لزوم توجه بیشتر به تولید آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: این آثار نه تنها یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد بلکه فرهنگ ایثار و مقاومت را نیز در جامعه ترویج می‌کند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به اهمیت جمع‌آوری تجربیات خانواده‌های شهدا و رزمندگان اشاره کرد و گفت: این خاطرات می‌تواند به عنوان ذخیره‌های انقلاب و فرهنگ ایثار در نسل‌های آینده باقی بماند.

بایرامی، همچنین بر لزوم تولید آثار فرهنگی، به ویژه در زمینه طنز جنگی، تأکید کرد و ادامه داد: توجه بیشتر به این مقوله مورد تاکید است.

کد خبر 6214783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha