۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۶

فرماندار اهواز:

تامین معلم مدارس اهواز خط قرمز ما است

تامین معلم مدارس اهواز خط قرمز ما است

اهواز - فرماندار شهرستان اهواز گفت: تامین معلم برای مدارس خط قرمز ما است و باید تمهیدات لازم برای رفع این مشکل تا قبل از شروع مدارس اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز که در سالن اجتماعات شهید فرجوانی فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه تأمین معلم مدارس خط قرمز ما است، گفت: تمهیدات لازم از سوی مدیران نواحی آموزش و پرورش شهرستان اهواز اندیشیده شود. در اسرع وقت با اداره کل مکاتبه و این موضوع مهم را پیگیری و رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه با شروع مدارس هیچ عذری در خصوص کمبود معلم پذیرفتنی نیست، افزود: این موضوع حق الناس است و ما برای رفع این مشکل مسئول هستیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز با اشاره به اینکه استان خوزستان یکی از بحرانی‌ترین استان‌ها در موضوع کمبود معلم است، بیان کرد: یکی از دلایل کمبود معلم و همچنین سطح پایین آموزشی در استان، معلم فرصت بودن و مهاجرت به دیگر استان‌ها است.

موالی زاده اضافه کرد: مشکلات وجود دارد اما برای پیشرفت شهرستان و استان باید به منطقه خود تعهد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: جلسات پروژه مهر ویژه بازگشایی مدارس هر هفته در اهواز برگزار و رفع مشکلات از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی، نوسازی و زیباسازی، بهداشت و دیگر موارد اولویت بندی شود.

فرماندار اهواز افزود: در جلسات پروژه مهر از مدیران برنامه اجرایی می‌خواهم، موضوع بهداشت که یکی از مهمترین موارد است باید به صورت ویژه در جلسات پروژه مهر بررسی و برنامه عملیاتی آن برای اجرا ابلاغ شود.

موالی زاده ادامه داد: هشت مدیر شهرداری مناطق در جلسه آینده پروژه مهر دعوت و برای رفع مشکل تقسیم کار شود.

وی گفت: شهرداری‌های دیگر استان‌های کشور، بسیاری از کارهای مدارس را انجام می‌دهند شهرداری اهواز نیز باید بر اساس وظیفه‌ای که دارد در رفع مشکلات مدارس پیش قدم باشد. به کارهای حداقلی قانع نیستیم.

فرماندار شهرستان اهواز با تاکید بر اینکه برای اجرای کامل پروژه مهر، ساز و کار نظارتی نیاز است، افزود: مدرسه به مدرسه باید توسط اکیپ نظارتی شامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله بهداشت، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و فرمانداری بازدید و مشکلات احصا و تا یک هفته مانده به شروع مدارس تمام مشکلات رفع شوند.

موالی زاده به مشکلات مدارس روستایی اهواز اشاره کرد و گفت: بخشداران شهرستان، جلسات مستمر برای پیگیری و رفع مشکلات روستایی برگزار و برای رفع مشکلات از ظرفیت شرکت‌های حوزه استحفاظی خود استفاده کنند.

فرماندار اهواز به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های مستقر در شهرستان اهواز موظف هستند مشکلات مدارس را رفع کنند و به جای توزیع بسته‌های لوازم تحریر، مشکلات مهم مدارس از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی، آب سردکن، سرویس مدارس و ساخت و سازها را انجام دهند.

وی در خصوص تعرفه مدارس اظهار کرد: تعیین تعرفه مدارس نیاز به جلسه کارشناسی دارد و باید بر اساس قوانین انجام شود. تعیین تعرفه بدون استناد به ماده قانونی امکان پذیر نیست.

فرماندار اهواز ادامه داد: صدور احکام معلمان باید قبل از اول مهر انجام شود. مدیران نواحی این موضوع مهم را ویژه انجام دهند.

موالی زاده با اشاره به بلاتکلیف بودن والدین دانش آموزان در خصوص سرویس مدارس گفت: جلسه ویژه ساماندهی و تعیین تکلیف سرویس مدارس با حضور نماینده ادارات و دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش، تاکسیرانی، شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور تشکیل و نتیجه آن به فرمانداری گزارش شود.

کد خبر 6214888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبیات ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      سلام فرماندار محترم خبر دارد که در اهواز نبود فضا ی آموزشی تنها به دلیل ساخت و ساز بی رویه بدون توسعه فضای آموزشی است ،نظارت را در مرحله اول فرناندار و شهرداری ها باید انجام دهند تشکیل اکتپ برای بازدید پیشنهاد خوبی ولی به شرطی که هر کدام از اعضاء به وظایف ذاتی خود عمل کنند