۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶

فرماندار برخوار:

تعامل بین‌دستگاهی در حوزه قرآن امر بسیار مهمی است

تعامل بین‌دستگاهی در حوزه قرآن امر بسیار مهمی است

اصفهان - فرماندار برخوار گفت: تعامل بین‌دستگاهی در حوزه قرآن امر بسیار مهمی است اگر دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی هم‌افزایی نداشته باشند ما نمی‌توانیم افراد توانمند در عرصه قرآن راشناسایی کنیم.

محمدرضا قربانی در بازدید از چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأثیرات برگزاری رویدادهای قرآنی در جامعه اظهار کرد: تأثیر مسابقات قرانی نشأت گرفته از شروع فرآیندی در راستای قرآن‌پژوهی است و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید در یک فضای رقابتی خود را سنجیده و برجستگان این حوزه مشخص شوند.

وی افزود: این تأثیر به‌سزایی در تشویق سایر افراد و به ویژه کسانی که وقت کمتری به انس با قرآن اختصاص می‌دهند دارد و می‌تواند باعث رشد مجموعه‌های قرآنی شود.

فرماندار شهرستان برخوار با اشاره به میزبانی این شهرستان از مسابقات قرآن استان اصفهان بیان کرد: فضای شهرستان برخوار قرآنی و فرهنگی بوده و مردم آن متدین هستند؛ فرآیند قرآنی در این شهرستان به میزان زیادی دنبال می‌شود و افراد زیادی در انواع رشته‌های قرآنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: قرارگیری دانشگاه علوم قرانی در برخوار این برکت را در شهرستان دوچندان کرده و این باعث شور و شعف بسیاری برای قرآن‌پژوهان و افراد علاقه‌مند به رشته‌های قرآنی شده است؛ خوشحالیم که این افتخار نصیب شهرستان برخوار شد و توانستیم میزبان حافظان و قاریان قرآن از سراسر استان باشیم.

قربانی اضافه کرد: روند برگزاری مسابقات بسیار خوب بوده و فضای مناسبی برای پذیرش، رقابت و پذیرایی از شرکت‌کنندگان فراهم شده است به طوری که هیچ اضطرابی در هیچکدام از متسابقین دیده نمی‌شود؛ امیدواریم که اثرات خوب این مسابقات در سطح کشور نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه تعامل بین‌دستگاهی در حوزه قرآن امر بسیار مهمی است، گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی هم‌افزایی نداشته باشند، برگزاری مسابقات در این سطح امکان‌پذیر نیست و ما نمی‌توانیم افراد شایسته و توانمند در عرصه قرآن را شناسایی کنیم.

فرماندار شهرستان برخوار افزود: از این رو تعامل بین دستگاه‌های مختلف در زمینه قرآن ضروری است و می‌توان گفت که تا کنون به خوبی نیز انجام شده است.

وی در ارتباط با تکریم شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات در شهرستان برخوار تصریح کرد: در شهرستان برخوار هر ساله برنامه تکریم از حافظان قرآن در ماه مبارک رمضان توسط دبیرخانه قرآنی شهرستان انجام می‌شود اما برای تقدیر از شرکت‌کنندگان در این مسابقات، آمادگی میزبانی از همایشی برای بانوان قرآنی سطح استان را داریم.

کد خبر 6214891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha