۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲

در سومین نمایشگاه؛

آثار ۴ هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران به نمایش درآمد

آثار ۴ هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران به نمایش درآمد

آثار مارکو گریگوریان و آثار چاپ سنگی بهمن محصص، منصور قندریز و مرتضی ممیز در نگارخانه لاله به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نمایشگاه پیشگامان هنر نوگرای ایران با کیوریتوری محمدعلی سعیدی و ارائه آثار هنرمندان پیشگام هنر مدرن ایران، جهت پویایی بیشتر و با نگاه ویژه به رونق بخشی اقتصاد هنر، تا ۲۶ مرداد در معرض دید هنرمندان و عموم هنردوستان قرار دارد.

از مهمترین بخش های این نمایشگاه ارایه آثار چاپ مارکو گریگوریان، منصور قندریز، بهمن محصص و مرتضی ممیز است.

مارکو گریگوریان از لحاظ آفرینش آثار بدیع و نیز آموزش شماری از مهمترین هنرمندان مدرن ایران همچون حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز و … در پیشبرد هنر مدرن ایران نقشی کلیدی داشته است.

بهمن محصص از جمله پیشروان اکسپرسیونیسم متأثر از هنر اروپایی (ایتالیا) در ایران بوده که کارهای او با نمایشی استعاره‌آمیز و هجوآلود، در آثار فیگوراتیو وی، پیکره‌های بی‌قواره انسانی و جانوری شوم در فضایی سوررئال به تصویر کشیده شده است.

مرتضی ممیز نیز از بنیان گذاران رشته گرافیک در دانشکده هنرهای زیبا و انجمن صنفی گرافیک ایران است. او با نوآوری های متعدد و ابداعات خاص خود، صاحب سبک شد. او مسیری را پیش پای دانشجویان هنر قرار داد که اکنون همه گرافیست‌های ایران وام دار او هستند.

منصور قندریز هم تأثیر بسزایی در جریان نقاشی ایرا ن دارد او که یک نقاش نوپرداز بود، همواره بر حضور کیفیتی معنوی در آثارش تأکید داشت. او با رجوع به عناصر برگرفته از هنر سنتی و تلفیق آن‌ها با ساختار هنر مدرن، نوعی مدرنیسم ایرانی ایجاد کرده است.

علاقه‌مندان جهت دیدار آثار پیشگامان هنرمند نوگرا می توانند تا ۲۶ شهریور، شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۹ تا ۱۷، پنجشنبه‌ها ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل به نگارخانه لاله، واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه و ارایه آثار چاپ دستی (سنگی) پیشگامان هنر، فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی نیز به منظور حضور نسل هنرمند علاقه‌مند به هنر چاپ دستی از طرف نگارخانه لاله منتشر شده است.

کد خبر 6214900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha