۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۴

محمد سرشار در گفت‌وگو با مهر؛

تولیدات مشترک در راه است/اهمیت جهانی شدن و ورود به بازارهای خارجی

تولیدات مشترک در راه است/اهمیت جهانی شدن و ورود به بازارهای خارجی

محمد سرشار مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان پویانمای شمس گفت که در هفته بین‌المللی فیلم مسکو حضور داشته و در این جلسات تفاهمنامه‌ها و قراردادهای تولید امضا شده است.

محمد سرشار نویسنده، فعال فرهنگی و مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان پویانمای شمس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حضور در هفته بین‌المللی فیلم مسکو گفت: هفته بین‌المللی فیلم مسکو از چهارم تا هفتم شهریور برگزار شد و مهمان‌هایی از کشورهای مختلف دنیا در این هفته فیلم شرکت داشتند. بنده از ایران به عنوان نماینده شرکت دانش بنیان پویانمای شمس در این رویداد شرکت کردم و در ۲ پنل سخنرانی داشتم. یک پنل درباره تجربه جهانی شدن شرکت‌های انیمیشن و پنل دوم هم درباره ارتباطات بین ۲ کشور ایران و روسیه براساس پیمان بریکس بود.

وی در پاسخ به این پرسش که حضور آثار ایرانی در رویدادهای بین‌المللی می‌تواند چه دستاوردی برای کشور ایران داشته باشد، توضیح داد: مساله جهانی شدن و ورود به بازارهای جهانی در رشته‌های مختلف هنری همواره مطرح و یکی از دغدغه‌های مهم برای شناساندن ظرفیت‌های هنری ایرانی و همینطور ایجاد گشایش اقتصادی بوده است. در میان رشته‌های هنری برخی رشته‌ها ظرفیت بیشتری برای جهانی شدن و حضور در بازارهای جهانی دارند مانند موسیقی، سینما، انیمیشن و...

سرشار ادامه داد: در حوزه پویانمایی یکی از ظرفیت‌های ما حضور در بازارهای جهانی محتوا است. همچنین ما می‌توانیم با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی در پنل‌های تخصصی درباره این مسائل صحبت و انیمیشن ایرانی را معرفی کنیم و با مختصصان در این زمینه‌ها صحبت داشته باشیم.

مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت دانش‌بنیان پویانمای شمس در پایان درباره دستاوردهای حضور در این هفته فیلم گفت: شرکت‌های مختلف انیمیشن از کشورهایی مانند هند، مصر، عربستان صعودی، روسیه و … در این رویداد حضور داشتند و علاوه بر سخنرانی‌های تخصصی بنده حدود ۸ جلسه با شرکت‌های انیمیشن روسی و غیرروسی داشتم و حداقل ۲ جلسه ما منجر به عقد تفاهمنامه‌ها قراردادهای تولید شد.

کد خبر 6215048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha