۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹

روس‌اتم: حملات در حومه نیروگاه اتمی کورسک ادامه دارد

روس‌اتم: حملات در حومه نیروگاه اتمی کورسک ادامه دارد

مدیرکل شرکت «روس‌اتم» گفت: خطر در نیروگاه هسته‌ ای کورسک کاهش نیافته است؛ در روزهای اخیر شمار زیادی موشک‌ در نزدیکی نیروگاه ساقط و تعدادی پهپاد نیز سرنگون شده‌ اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلکسی لیخاچف، مدیر کل شرکت روس‌اتم به شبکه تلویزیونی روسیه- ۲۴ گفت: خطر در نیروگاه هسته‌ ای کورسک کاهش نیافته؛ در روزهای اخیر هیچ حمله‌ خاصی به این نیروگاه صورت نگرفته است؛ اما شمار زیادی موشک‌ در نزدیکی نیروگاه ساقط و تعدادی پهپاد هم سرنگون شده‌ اند.

مدیر کل شرکت روس‌اتم خاطرنشان کرد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مدتی پیش از این نیروگاه بازدید کرد؛ امیدواریم که او شجاعت و اراده سیاسی برای جلوگیری از وقوع حادثه یا فاجعه را از خود نشان دهد.

آلکسی لیخاچف افزود: آژیرها به دلیل حملات در منطقه کورسک همچنان به صدا در می‌ آیند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش و در بحبوحه تشدید تنش‌ ها پس از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه، به منظور بازدید از نیروگاه اتمی این منطقه، وارد شهر کورچاتوف شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این خصوص گفت: خطر یک حادثه هسته ای در منطقه کورسک وجود دارد. هم اکنون از نیروگاه هسته ای کورسک و تاسیسات اصلی آن بازدید کردم. با همکاران روسی خود چگونگی جلوگیری از یک حادثه هسته ای در منطقه کورسک را بررسی کردیم.

کد خبر 6215092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      رعایت اصول انسانی درجنگ بایدموردتوجه باشد.